کاهش زمان صادرات از گمرک یزد به سه ساعت

no-thumbs

مدیر کل گمرک استان یزد کاهش زمان ترخیص کالا را از اهداف راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک یزد ذکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "سیداصغر چاوشی زاده" با بیان این که روش‌های گذشته با افزایش زمان ترخیص در نهایت زمینه‌ساز افزایش هزینه‌های اقتصاد ملی بود، افزود: اکنون زمان انجام تشریفات گمرکی در رویه صادرات از ۲۷ ساعت در مسیر سبز به سه ساعت، در مسیر زرد از ۴۰ ساعت به پنج ساعت و در مسیر قرمز از ۳۰ ساعت به ۱۱ ساعت کاهش یافته است.

وی ادامه اداد: با راه‌اندازی سامانه اظهار از راه دور، هر صادرکننده در هر زمان از شبانه روز می تواند نسبت به تکمیل فرم اظهارنامه و تحویل اسناد الکترونیک به گمرک اقدام کند و مراحل ترخیص کالا بدون حضور ترخیص‌کننده و به صورت غیر حضوری انجام می شود.

مدیر کل گمرک استان خاطرنشان کرد: به ازای هر روز تاخیر در واردات یا صادرات کالا هزینه‌ای معادل یک درصد ارزش کالا بر واردکننده یا صادرکننده تحمیل می‌شود و تاجر این هزینه را در ارزش کالای خود منظور و می‌توان انتظار داشت به ازای هر روز تاخیر در ترخیص کالا مقدار یک درصد به ارزش کالا افزوده شود.

وی تاکید کرد‌: کاهش زمان ترخیص کالاهای صادراتی سبب کاهش هزینه‌های تولید، کاهش هزینه‌های اقتصاد ملی و افزایش رقابت‌پذیری صادرات می‌شود.

چاوشی‌زاده در پایان اظهار کرد: زمان ترخیص کالای وارداتی در مسیر قرمز از ۲۲۴ ساعت گذشته با اجرای سامانه جامع امور گمرکی به ۲۳ ساعت، در مسیر زرد از ۱۸۶ ساعت به ۲۱ ساعت و در مسیر سبز از ۷۷ ساعت به ۱۸ ساعت کاهش یافته است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..