پروژه پیرنیا در یزد به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

no-thumbs

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه پروژه پیرنیا بخش عمده‌ای از مشکلات ترافیکی شهر یزد را حل می‌کند‌،‌ گفت: این پروژه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی و تملک نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس زارع با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد بودجه شهرداری یزد، به پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده، اظهار داشت: توجه ویژه به حفظ و احیای بافت تاریخی از اولویت‌های اجرایی شورای شهر یزد است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت ایجاد هماهنگی بین بخشی و دستگاه‌های خدماتی استان در راستای ارائه خدمات بهتر،‌ با زمان کمتر گفت: راه‌اندازی کارخانه کمپوست،‌ با مشارکت بخش خصوصی به تصویب اعضای شورای شهر یزد رسیده و به‌زودی اجرا می‌شود.

زارع اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر یزد، ‌احداث چند بلوار در نقاط مختلف ترافیکی، هماهنگی و رفع موانع تسهیل در صدور پروانه ساخت و آسیب‌شناسی تخلفات ساختمانی در شهر یزد را از جمله موارد حائز اهمیت در شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد.

وی منطقه محوری،‌ احداث،‌ توسعه و تکمیل فضای سبز شهر یزد را از دیگر اولویت‌های اجرایی شورای شهر دانست و بیان کرد: در حال حاضر پروژه پارک طبیعت و تله کسنویه،‌ پروژه فرهنگ سرای بهمن،‌ پارک مهرآوران و پارک حسن آباد در دستور کار شورای شهر یزد است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به وجود مستمر پروژه اجرای آسفالت معابر شهر یزد در دستور کار شورا تصریح کرد: زیباسازی شهری،‌ مطابق با فرهنگ،‌ تمدن و باور دینی مذهبی مردم استان یزد، ‌از دیگر برنامه‌های شاخص شورای شهر، در یزد است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه بزرگ پیرنیا،‌ که سه راه چمران در خیابان کاشانی را به سه تعاون در بلوار دانشجو وصل می‌کند،‌ بیان کرد: این پروژه با هدف کم کردن بار ترافیکی شهر یزد و دسترسی آسان به نقاط مختلف شهری در یزد اجرا می‌شود.

زارع اجرای پروژه پیرنیا در شهر یزد را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در دستور کار شورای شهر و شهرداری یزد دانست و عنوان کرد: برای آزادسازی این پروژه،‌که با هدف کاهش تصادفات شهری در یزد اجرا می‌شود،‌ بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار و مشارکت با بخش خصوصی از جمله مهم‌ترین سیاست‌های اجرایی شورای اسلامی شهر یزد است،‌ اظهار داشت: خرید کارخانه جنوب،‌ واقع در خیابان کاشانی و الحاق آن به پارک ۷ تیر،‌ از دیگر پروژه‌های در دستور کار است.

زارع با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت شب‌ها و آرامش کویر در استان یزد خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی احداث پارک شب‌های کویر در منطقه‌ای خارج از فضای شهری،‌ به منظور استفاده از پتانسیل‌های جوی و آرامش بخش کویر در دست اقدام است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..