مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدخبر داد:

تشکیل کارگروه اقتصاد و هنر در مرکز استان یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سفری یک روزه به شهرستان اردکان از تشکیل کارگروه اقتصاد و هنر در مرکز استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "علی غیاثی ندوشن" در نشستی با حضور فرماندار اردکان، مسئولان انجمن‌ها و موسسات فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد، از تشکیل کارگروه اقتصاد و هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خبر داد و افزود: یکی از اولویت‌های استان در زمینه تقویت و حمایت برنامه‌های مختلف فرهنگی ایجاد کارگروهی با عنوان اقتصاد و هنر بوده که در هفته آینده اولین جلسه آن برگزار خواهد شد.
وی هدف از تشکیل این کارگروه را جلب مشارکت‌های خصوصی در حوزه هنر دانست و خاطرنشان کرد: کارگروه اقتصاد و هنر با هدف جلب نظامند مشارکت‌های خصوصی در حوزه فرهنگی استان تشکیل شده که امیدواریم بتوانم حمایت‌های مناسبی را در حوزه فرهنگی استان جلب کنیم.
غیاثی در ادامه با اشاره به سیاست‌های کلان دولت در بحث خصوصی سازی و اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهار کرد: اهمیت توجه به خصوصی‌سازی یکی از لازمه‌های توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی است که در حوزه فرهنگی نیز فعالیت موسسات فرهنگی و هنری و هچنین انجمن‌ها و آموزشگاه‌های آزاد در این راستاست.
وی از مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد استان خواست تا با توجه به اهمیت موضوع، نسبت به اطلاع رسانی به دستگاه های دولتی و غیر دولتی در زمینه فعالیت این موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری در کوتاهترین زمان اقدام کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان توجه به موضوع آموزش در حوزه هنر را امری الزامی بیان کرد و گفت: با توجه به اهمیت آموزش در همه زمینه‌ها به ویژه مباحث فرهنگی هنری، تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت فرهنگی در زمینه آموزش حوزه های مختلف هنری منعقد کرده‌ایم که به زودی اجرایی خواهد شد.
وی افزود: در این راستا تامین زیرساخت‌های آموزشی و اختصاص بودجه به مباحث آموزش هنری مورد توجه قرار گرفته که برای آغاز به زودی شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر در مرکز و شهرستان های استان خواهیم بود.
غیاثی ایجاد کتابخانه‌های تخصصی شهر و تصویب رشته چاپ برای دانشگاه علمی کاربردی استان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در راستای توجه به مباجث آموزشی و تخصصی بیان کرد و افزود: در جهت تقوبت چاپخانه‌های استان و کیفی سازی عملکرد آن تصویب رشته چاپ را برای مرکز علمی کاربردی استان داشته‌ایم و همچنین ایجاد کتابخانه‌های تخصصی شعر در شهرستان‌های استان نیز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
وی تبادل آثار هنرمندان در سطح استان را به عنوان پیشنهاد این اداره کل مطرح کرد و افزود: در همه حوزه‌های هنری به ویژه موسیقی، هنرمندان می‌توانند با تبادل آثار هنری در ارائه کارهای مختلف و اجرا در دیگر شهرستان‌ها جان دوباره ای به بحث موسیقی استان دهند. وی ادامه داد: طرح های خلاقانه و ابتکاری موسسات فرهنگی و هنری را نیز بصورت ویژه ای حمایت خواهیم کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خواهان تبادل تجربیات هنرمندان شهرستانی با دیگر شهرستان‌های استان و کشور شد و افزود: بنا داریم هفته فرهنگی شهرستان‌ها را درمرکز استان برگزار کنیم که با توجه به برخی از تفاهم‌نامه‌های انجام شده، مقرر شد که آثار هنرمندان شهرستانی در دیگر شهرستان‌ها و مرکز استان به طور متناوب درمعرض دید علاقه مندان قرار گیرد.
این مقام مسئول هدف از انجام این کار را استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستانی استان اعلام کرد و افزود: ایجاد رقابت، معرفی هنرمندان و بروز استعدادها از مهمترین دلایل برگزاری آثار هنرمندان در شهرستان های استان است.
غیاثی ندوشن در ابتدای سخنانش با اشاره به مشکلات شدید مالی در حوزه فرهنگی، افزود: با توجه به کمبود بودجه اختصاصی در این حوزه با مشکلات زیادی روبرو هستیم که با همدلی و همفکری و علاقه مندی وافری که در شهرستان‌ها وجود دارد توانسته‌ایم برنامه‌های فرهنگی ارزشمندی را در استان برگزار کنیم.
وی با اعلام رضایت از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان، از آن به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در عرصه فرهنگی استان یاد کرد و افزود: خوشبختانه با حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان و همچنین پیگیری‌های رییس ارشاد اردکان، شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در اردکان بوده‌ایم.
غیاثی ندوشن با اشاره به ظرفیت بالقوه استان و شهرستان اردکان با وجود ظرفیت‌های هنری در اکثر حوزه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: با شناختی که از هنرمندان و اعضای انجمن های هنری اردکان داریم و با توجه به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی چون کنگره شعر یاس مهربانی، جشنواره تئاتر خیابانی و جشن های مختلف مناسبتی امیدواریم با برنامه ریزی بیشتر و ایجاد ساختاری منسجم در تشکل ها و انجمن های هنری، شاهد پیشرفت شهرستان اردکان در همه حوزه های هنری باشیم.
این مسئول علاقه‌مندی و حمایت‌های فرماندار، امام جمعه، شهردار و دیگر مسئولان ارشد شهرستان اردکان را ستود و گفت: یکی از دلایل موفقیت اردکان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری حمایت مسئولان این شهرستان است که ما نیز قدردان زحمات و حمایت‌های آنان هستیم و بزودی از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان بعنوان نماینده فعال حوزه فرهنگی استان تجلیل خواهیم کرد.
پایان‌بخش حضور یک روزه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شرکت در جلسه فوق العاده شورای شهر اردکان و بازدید از هنرستان دخترانه شفق اردکان بود.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..