طی گفتگویی:

تلاش بانوی یزدی برای مدال‌آوری در مسابقات جهانی کشتی آلیش

«یگانه غریب گشته» بانوی ورزشکار یزدی زمانی که بدون تمرین، در مسابقات کشتی آلیش قهرمان کشور شد، متوجه استعدادش در این رشته ورزشی شد و با انگیزه بیشتری کشتی آلیش را دنبال کرد و به عضویت تیم ملی درآمد.

نتیجه تلاش‌های این بانوی ورزشکار، کسب یک مدال آسیایی در مسابقات قهرمانی آسیا بود. وی قبلا در رشته‌های کبدی و جودو فعالیت می‌کرد. وی که پیش از این قول یک مدال آسیایی را به جامعه ورزش یزد داده بود، پس از تحقق این وعده به سوالات خبرنگار همشهری پاسخ گفت.

درخصوص مسابقات کشتی آلیش قهرمانی آسیا توضیح دهید.
مسابقات در سطح بالایی به میزبانی ایران در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در وزن من ۱۰‌نفر از بهترین‌های این رشته که صاحب عناوین جهانی بودند، حضور داشتند. به لطف خدا در مرحله اول با قرعه استراحت مواجه شدم و سپس با شکست حریفان به فینال رسیدم و در نهایت در مسابقه برابر حریف سرسخت ازبک، ۴ بر ۲ شکست خوردم و نایب قهرمان این دوره از رقابت‌ها شدم.

در سایت فدراسیون کشتی، تصاویری از گریه‌های شما بعداز فینال منتشر شد، دلیل این گریه‌ها چه بود؟
من برای قهرمانی تلاش زیادی کردم و توقع داشتم مدال طلا را بگیرم ولی حریف‌های سرسختی داشتم و انرژی‌ام برای فینال تا حدودی تحلیل رفته بود. از سویی ناراحتی‌ام به خاطر شکست در فینال بود و از سوی دیگر خوشحال از این‌که با وجود تمرینات کم نسبت به دیگر حریفان، موفق به کسب نایب قهرمانی آسیا شده بودم.

مسابقات کشتی آلیش قهرمانی جهانی کی برگزار می‌شود و برنامه شما برای شرکت در این رقابت‌ها چیست؟
مسابقات قهرمانی جهان در رشته کشتی آلیش به احتمال زیاد مهرماه امسال به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود و انگیزه من این است که بتوانم با تمرینات بیشتر، ناکامی در رسیدن به طلای مسابقات آسیایی را جبران کنم. همچنین امیدوارم بتوانم با قرار گرفتن روی سکوی این رقابت‌ها، پاسخ محبت‌های خانواده و مسئولانی راکه از من حمایت کرده‌اند، بدهم.

چه انتظاری از مسئولان ورزش استان دارید؟
سیاست حقیقی مسئولان و متولیان ورزش استان در اداره کل ورزش و جوانان، حمایت از ورزشکاران و مدال‌آوران است، انصافا در این دوره، بسیاری از ورزشکاران رشته‌های انفرادی، انگیزه و روحیه بالایی به دلیل حمایت‌های مسئولان کسب کرده‌‌‌اند. تا چندی پیش همه سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز ورزش من را پدرم به عهده داشت و کسی سراغی از ما نمی‌گرفت. به‌این دلیل بسیاری از ورزشکاران هم بی‌انگیزه شده و از ورزش رفتند. اما مسئولان امروز ورزش استان و حتی مدیران فعلی استانداری، بعد از کسب مقام آسیایی به من خسته‌ نباشید و تبریک گفتند. از این توجه، انگیزه مضاعفی گرفتم و امیدوارم حمایت‌های این افراد را همچون گذشته به عنوان پشتوانه‌ای محکم در مسابقات جهانی نیز به همراه داشته باشم. همچنین امیدوارم با کسب مدال در مسابقات جهانی و کسب مقامی شایسته، پاسخ محبت همه کسانی راکه برای موفقیتم وقت گذاشتند بدهم.

بخش نظردهی بسته شده است..