یزد بیشترین میزان موالید دارد

no-thumbs

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: استان های لرستان، گیلان و آذربایجان شرقی کمترین میزان موالید را در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز علی اکبر محزون فزود: براساس آمار این سازمان، استان لرستان ۱،۵ درصد رشد منفی موالید، استان گیلان رشد منفی ۱،۲ درصد و استان آذربایجان شرقی رشد منفی ۰،۵ درصد را در مدت ۶ ماهه نخست سال جاری داشته اند.

وی با بیان اینکه به عبارتی دیگر رشد موالید در این استان ها بسیار کمتر از میانگین کشوری بوده است، اظهار داشت: رشد موالید در ۶ ماهه سال جاری ۳،۸ درصد بوده است اما در این استان ها کمتر از میانگین کشوری بوده است.
وی با اشاره به اینکه رشد موالید در کشور در مدت مشابه سال قبل نیز ۴،۲ درصد بوده است، ادامه داد: این در حالی است که استان های هرمزگان با ۹،۷ درصد، یزد با ۸،۴ درصد و قم با ۷،۷ درصد بیشترین میزان موالید در کشور را به خود اختصاص داده اند.
محزون خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشد موالید امسال در کشورمان نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبه رو بوده است، به همین منظور در حال بررسی موضوع هستیم.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: زمانی که افراد به سن باروری می رسند انتظار می رود که موج دیگر جمعیتی یا انفجار جمعیتی در کشور داشته باشیم که متاسفانه این موضوع رخ نداده است و ما نسبت به سال گذشته با کاهش موالید رو به رو بوده ایم.
محزون در ادامه به آمار ثبت شده واقعه ولادت در کشور از ابتدای سال جاری تا ۲۸ شهریور امسال اشاره کرد و گفت: در مجموع ۷۷۶ هزار و ۶۷۲ مورد واقعه ولادت در کشور به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۳،۸ درصد رشد را نشان می دهد.
به گفته وی، به طور میانگین در هر ساعت ۱۷۷ ایرانی متولد شد و در هر شبانه روز نیز چهار هزار و ۲۴۶ تولد و در هر ماه ۱۲۹ هزار و ۴۴۵ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۶ پسر ۱۰۰ دختر در این مدت متولد شده است، ادامه داد: ۵۹۹ هزار و ۴۲ مورد از این ولادت ها در مناطق شهری و ۱۷۷ هزار و ۶۳۰ مورد نیز در مناطق شهری رخ داده است.
محزون تصریح کرد: در این مدت ۳۹۹ هزار و ۳۷۸ پسر و ۳۷۷ هزار و ۲۹۴ دختر متولد شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..