رئیس کل دادگستری استان یزد:

تعیین تکلیف ۵۷ درصد پرونده های مسن در دادگستری یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : در یکسال گذشته ۵۷ درصد پرونده های مسن دادگستری استان یزد تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدرضا حبیبی در جلسه شورای قضایی استان یزد که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد اظهار داشت : با تلاش مجموعه قضایی استان یزد در یک سال گذشته ۶۰۰۰ پرونده از آمار اجرای احکام دادگستری استان کسر گردید که این مهم با تلاش کارکنان و وقت گذاری در ساعات غیر اداری محقق گردید .

وی افزود : در محاکم مرکز استان به همت و تلاش رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب و همکارانشان ۲هزار فقره پرونده از موجودی کسر و در دادسرای مرکز استان نیز با تلاش های دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از افزایش ورودی پرونده ها جلوگیری شد و تلاش این مجموعه برای حرکت در سیر نزولی پرونده هاست.

این مقام قضایی با اشاره به کمبود کادر اداری و قضایی دادگستری استان یزد خاطر نشا ن ساخت  : بلا تصدی بودن ۳۲ درصد از پست های قضایی و ۵۳ درصد از پست های اداری از مشکلات این استان است که باید برای رفع آن چاره اندیشی صورت پذیرد.

وی اجرای صحیح قانون جدید آیین دادرسی کیفری را منوط به تأمین کادر اداری متخصص دانست و بیان داشت : اختصاص پرسنل بخش های دیگر با حفظ سمت در مناصب جدید اجرای قانون را با خلل مواجه می کند و بدون شک هدف قانون گذار را نیز محقق نخواهد کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد تصریح کرد : انتظار است زمانی که دولت ، قانونی را برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ می کند در جهت تأمین زیر ساخت های آن نیز گام بردارد.

حبیبی از دستورالعمل تشکیل پرونده شخصیت برای اصحاب پرونده در دستگاه قضایی به عنوان مثال یاد کرد و اظهار داشت : تشکیل پرونده شخصیت در واحد مددکاری زمینه کمک به اصحاب پرونده و تلاش برای حل و فصل مشکلات آنان  و فراهم شدن زمینه پیشگیریبه صورت اساسی را مهیا می نماید اما اگر نیروی متخصص مددکاری تأمین نگردد و کارکنان بخش های دیگر با ابلاغ های مضاعف مجبور به پر کردن فرم های مربوطه گردند به هیچ وجه هدف این برنامه محقق نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد از مشکل اتباع بیگانه غیر مجاز در استان به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات امنیتی استان یاد کرد و گفت : برخورد با این پدیده مستلزم وحدت رویه در برخورد و هماهنگی و همراهی همه استان های درگیر در این مسئله است.

بخش نظردهی بسته شده است..