طی گزارشی اعلام شد:

ارسال ۵۵۰ چکیده مقاله به همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث در یزد/رونمایی ازچاپ ۵ کتاب ارزشمند درهمایش اخوان ثالث

دبیر اجرایی اولین همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث،گفت:با استقبال پژوهشگران و علاقه مندان به اخوان ثالث ، 550چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسید خلف حوتی نژاد طی نشستی با حضور دستگاههای اجرایی استان یزد که در محل فرمانداری یزد برگزار شد،با اعلام این خبر افزود:از این تعداد چکیده مقاله ۳۲۸ اصل مقاله دریافت شد که نهایتا ۳۰مقاله برگزیده از سوی هیات داوران انتخاب گردید.

وی همچنین ادامه داد:۲۵۰ اثر نیز در حوزه شعر به دبیر خانه اولین همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث ارسال شد که نهایتا سه اثر برگزیده و سه اثر قابل تقدیر از سوی هیات داوران انتخاب گردید که در روز مراسم از آنان تجلیل و قدردانی می شود.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث ادامه داد چاپ ۵ کتاب ارزشمند از دیگر برنامه های این همایش ملی است که با نام های؛مقالات برگزیده،کتب شعر،کتابشناسی اخوان،تقریرات درس اخوان چاپ و منتشر می شود ودر زمان برگزاری از این آثار ارزشمند رونمایی می گردد.

وی ساخت مستند اخوان ثالث را از دیگر برنامه های مهم این همایش دانست و گفت:برای اولین بار ساخت مستند اخوان ثالث با همکاری مرکز گسترش سینمای تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید خواهد شد.

حوتی نژاد در ادامه مراسم افتتاحیه را در دانشگاه یزد اعلام کرد و گفت:افتتاحیه این مراسم همراه با سخنرانی و چهار بخش ارائه مقالات کار خود را آغاز می نماید.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث همچنین خواهان همکاری صداوسیمای مرکز یزد در پخش مستقیم مراسم از سوی شبکه تابان و شما شد.به گفته وی مهمانان این مراسم را اساتید بنام ادبیات فارسی و مدیران کشوری تشکیل می دهند.

وی گفت:بازدید از روستای تاریخی فهرج که خانه پدری اخوان ثالث در آن قرار دارد از برنامه های جنبی این مراسم است که این بازدید همراه با بزرگداشتی برگزار می شود.

وی در پایان اظهار داشت: اولین همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، دانشگاه یزد وبا همکاری دیگر دستگاههای اجرایی ۱۵ و ۱۶مهرماه در یزد برگزار می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..