گله مسافران یزدی ادامه دارد:

فرسودگی ناوگان وتعداد محدود هواپیما عامل تاخیر پروازهای یزد

تاخیر در پرواز هواپیما، یکی از رایج ترین مشکلاتی که حالا دیگر برای مردم به یک امر عادی و قابل پیش بینی مبدل شده است ولی پروازهای یزد پس از تاخیر 18 ساعته مشهد موضوع مهمی است که این بار صدای اعتراض مردم یزد را به طور جدی در پی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مسافران پروازهای هوایی یزد به علت تاخیر های مکرر ناراضی بوده و خواستار رسیدگی مسئولین به این تاخیرها شدند.

سال ۹۴ سالی پر تاخیر برای ناوگان هوایی یزد بود به طوری که یزدی ها برای نشان دادن اعتراض خود به مسئولان شرکت هوایی در یک تاخیر حاد در پرواز تهران یزد، بیش از ۵ ساعت از هواپیما خارج نشدند و حتی نماز صبح خود را در راهروهای هواپیما اقامه کردند.

مدیر کل فرودگاه های استان یزد در این خصوص به تابناک یزد  گفت: مشکلات صنعت هوانوردی همچنان ادامه دارد و هنوزآثار عملی لغو تحریم ها در صنعت هوانوردی ملموس نشده است.

سعدالله وطن خواه گفت: هر چند شرکت های هواپیمایی تلاش خود را می کنند ولی در کل صنعت هواپیمایی کشور فرسوده است و در تعمیر و خدمات شرکت های هوانوردی وابسته به خارج هستیم بنابراین با توجه به محدودیت تعداد ناوگان و فرسودگی آن با عیب های جزئی تاخیر طولانی مدت در پرواز ایجاد می شود.

وی گفت: هرچند خدمات فنی و تعمیرات را شرکت های هواپیمایی انجام می دهند ولی در صورتی که نیاز به قطعه جدید باشد به مشکل بر می خورند چرا که قطعات هواپیما باید از خارج وارد شوند به طوری که در کل ۹۰درصد پرواز های کشور به همین علت دچار تاخیر می شوند.

وی در مورد شرکت های هواپیمایی که با استان یزد همکاری دارند گفت: در حال حاضر ۸ شرکت هواپیمایی با ما همکاری دارند در عین حال تعداد ناوگان کم است که این مشکل سراسری است.

وی با اشاره تاخیر پرواز های یزد گفت:عمده علت تاخیرات ما در مشکلات فنی و ناوگان فرسوده است به طوری که در چند روز گذشته پرواز مشهد به علت مشکلات فنی زمین گیر شد و شرکت هواپیمایی برای جایگزینی ناوگان مجبورشد برخی مسیرها را باطل اعلام کند و هزینه را به مسافران بر گرداند که جز خسارت نتیجه ای برای شرکت هواپیمایی در پی ندارد هرچند شرکت ها تلاش خود را می کنند ضمن اینکه این موارد ارتباطی با فرودگاه یزد ندارد.

وی افزود:مشکلات جوی تا به حال کمترین علت تاخیردر پروازهای یزد بوده و بیشتر تاخیرها مربوط به ضعف فنی و فرسودگی ناوگان است در حالی که باید ناوگان جدید برای برطرف شدن مشکل و جابه جایی مسافران جایگزین شود ولی در جایگزینی ناوگان هم به علت لغو برخی مسیر ها مشکل داریم.

وی گفت: در صورتی که با لغوتحریم ها قطعات هواپیما وارد کشور شوند همچنین افزایش ناوگان با خرید تعدادی هواپیمای جدید صورت گیرد مشکل رفع خواهد شد هرچند تاخیر در پرواز هواپیماها در همه جا یک امر معمول است ولی باید به حداقل برسد و برای آن نیاز به ناوگان جدید با تعداد بیشتر داریم.

وی اعلام کرد: اخباری در دست است که تعدادی هواپیما از شرکت بوئینگ در حال خریداری است ولی تا کنون هیچ هواپیمای جدید و یا قطعاتی وارد کشور نشده است.

بخش نظردهی بسته شده است..