معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد

الصاق جدول ارزش تغذیه ای بر روی تمامی مواد غذایی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تا پایان سال جاری تمامی محصولات غذایی موجود در بازار مصرف، بایستی جدول ارزش تغذیه ای داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، محمد حسین مصدق در گفتگو با خبرنگار وب دا اظهار داشت: سازمان غذا و داروی کشور، تهیه و الصاق برچسب ارزش تغذیه ای را بر روی تمامی مواد غذایی، اجباری نموده و  تا پایان سال جاری تمامی محصولات غذایی موجود در بازار مصرف، بایستی جدول ارزش تغذیه ای داشته باشند.

وی افزود: برجسب تغذیه ای الصاق شده، با رنگهای مشخص و به سادگی، اطلاعات موردنیاز را به مصرف کننده ارائه می کند. این رنگها شامل رنگ قرمز، که نشان دهنده ی مقادیر بیش از حد فاکتور مثل قند، نمک، چربی و یا اسیدهای چرب ترانس است،رنگ نارنجی نشان دهنده ی آن است که فرآورده در محدوده ی میانی قرار دارد و رنگ سبز نشان دهنده ی آن است که فرآورده در منطقه ی مناسب و سالم قرار گرفته  و مردم براحتی می توانند با توجه به اطلاعات مندرج بر روی فرآورده ی غذایی، در مورد مصرف و استفاده از آن تصمیم گیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: الصاق این برچسب و اطلاعات ارزش تغذیه ای زمانی صورت می گیرد که میزان این فاکتورها در فرآورده ی مورد نظر،توسط آزمایشگاههای حوزه ی معاونت غذا و داروو یا آزمایشگاههای همکار سطح استان و خارج از استان، مورد تایید قرار گیرد.

مصدق خاطر نشان کرد: برچسب ارزش تغذیه ای بر روی کلیه ی محصولات تولید صنعتی و همچنین محصولات واحدهای تولیدی سنتی بزرگ استان که دارای شناسه ی نظارت هستند، الصاق می گرد.همچنین این واحدها توسط مسئول فنی که مورد تایید معاونت غذا و دارو و هم توسط کارشناسان حوزه نظارت به صورت منظم مورد پایش و ارزیابی کیفی و کمی قرار می کیرند.

وی تصریح کرد: به منظور تشویق کارخانجات، جهت تولید محصولات با کیفیت بهترو سالمتر، علاوه بر اینکه ارزیابی های PRP سالانه، این کارخانجات را مشمول امتیازاتی می کند، جهت تمدید پروانه ، می توانند ۵ سال یکبار مراجعه نموده و چنانچه کارخانجات به سمت تولید محصولات سالمتر حرکت کنند، نشان ایمنی سلامت به آنها اهداء گردیده که علاوه بر نشان استاندارد، با درج بر روی فرآورده، باعث افزایش اعتبار در بین مصرف کنندگان می شود و در روز جهانی غذا برندهای برتر مواد غذایی انتخاب و مورد تشویق معنوی قرار می گیرند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..