دوره تخصصی امداد و نجات جاده‌ای در اردکان

no-thumbs

رییس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان اردکان از برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات حوادث جاده‌ای به مدت شش روز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "جواد کمال آبادی" با اشاره به استقبال داوطلبان از این دوره، افزود: دوره تخصصی امداد و نجات در حوادث جاده‌ای در محل ساختمان جمعیت هلال‌احمر اردکان، با هدف ارتقای آگاهی نجات‌گران و امدادگران داوطلب فعال و همکار در پایگاه‌های امداد و نجات، برگزار شد.

وی پیش‌نیاز گذراندن این دوره تخصصی را شرکت کردن در دوره‌های مقدماتی به مدت ۲۴۰ ساعت بیان کرد و افزود: این دوره در شهرستان ارکان به مدت شش روز در قالب ۴۸ ساعت با شرکت ۲۷ نفر از امدادگران واجد شرایط داوطلب و عضو جمعیت هلال احمر شهرستان برگزار شد.

این مقام مسئول با بیان این که در دوره تخصصی امداد و نجات جاده، آموزش‌های تخصصی امداد و کمک‌های اولیه ارائه شد، کار با تجهیزات نجات در سوانح، ایمنی و ارزیابی و مدیریت صحنه در سانحه، شرح وظایف نجاتگران در جاده و دستیابی و رها سازی مصدومین، از جمله آموزش‌های این دوره عنوان کرد.

کمال آبادی اظهار کرد: اصول جستجو و نجات در سوانح جاده‌ای، ترابری نجات در جاده و انواع روش‌های حمل مصدوم از دیگر آموزش‌های این دوره بود.

رییس جمعیت هلال‌احمر اردکان در پایان نیز تصریح کرد: امدادگران پس از موفقیت در آزمون پایانی این دوره، گواهینامه تخصصی دریافت می‌کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..