دادستان کل کشور در یزد:

یزد پایین‌ترین آمار جرم و جنایت را دارد/هیچ واجبی بر‌تر از حفظ نظام وجود ندارد

دادستان کل کشور گفت: امروز بیش از هر زمانی، انقلاب، راه و روش و مقصد امام راحل رونق دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در هفتمین سالروز درگذشت مرحوم حاج سید جواد مدرسی در مسجد بیاق خان یزد با اشاره به اینکه امروز خط و روش و هدف امام بیش از هر زمان دیگر رونق دارد، گفت: سخنانی که دیروز شما از امام راحل در جماران می‌شنیدید، امروز از جانشین ایشان می‌شنوید.

دادستان کل کشور با اشاره به سخن امام راحل درباره حفظ نظام گفت: هیچ واجبی بر‌تر از حفظ نظام وجود ندارد. سید ابراهیم رئیسی، مصداق این سخن را حمایت از نیروهای بسیجی، سپاهی و ارتشی در جبهه‌ها عنوان کرد.

حجت الاسلام رئیسی در سخنان خود به سیره ائمه اطهار پرداخت و گفت: مبارزه با ظلم و فساد در سیره همه این بزرگواران بوده است.

وی در این رابطه افزود: ممکن است در طول زمان روش‌ها و تاکتیک‌ها تغییر کند ولی ارزش‌ها تغییر نمی‌کند. او تصریح کرد که تمام امامان ما در ضدیت با حاکمان جائر و ظالم بوده‌اند.

این مقام قضایی با اشاره به مشهور بودن یزد به دارالعباده و دارالعلم، وجود علما و برکات آنان را موجب ایجاد این خصیصه برای یزد عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور خود در شورای قضایی استان یزد و گزارش مسئولان استانی گفت که یزد پایین‌ترین آمار جرم و جنایت را دارد که باید برای حفظ آن همه مدیران و مسئولان تلاش کنند.

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود، ایران را علمدار مبارزه با ظلم در دنیا توصیف کرد و گفت: همه می‌دانند پرچمی که دیروز در دست امام بود، امروز در دست جانشین ایشان است و مردم فرهیخته و با بصیرت با همه وجود از مظلومان عالم حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: بسیاری از افراد سعی داشتند تا با قلم زدن و شعر گفتن و… انسان‌ها را به خوبی دعوت کنند ولی تفاوت علمای ربانی ما با آنان در قیادت و سیادت است.

وی در این رابطه توضیح داد که برخی به مردم می‌گویند بروید و خوب شوید ولی امام و علمای ما می‌گویند بیایید.

رئیسی در پایان، مرحوم مدرسی و آیت ا… خزعلی را از مصادیق این علما ذکر کرد و گفت: بالا‌ترین آمار شهدای اصناف مربوط به روحانیت است. چون روحانیت در جبهه‌ها حضور داشت و هم مردم را به حضور دعوت می‌کرد.

وی این مراسم را باشکوه توصیف کرد و علت آن را وجود عالمی عنوان کرد که اهل علم و فقاهت بود و تهذیب نفس داشت.

آیت ا… ناصری امام جمعه یزد، مسئولان قضایی و نظامی و جمعی از علاقمندان در این مراسم حضور داشتند.خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..