همزمان با سیل حضور گردشگران:

مسدود بودن کارت های اعتباری؛ مشکل اصلی گردشگران خارجی عازم ایران

یک مشکل عمده برای گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند و خواستار اقامت در کشور هستند کماکان وجود خواهد داشت: عدم دسترسی آزاد ایران به بانک های بین المللی و خدمات ارائه دهنده کارت های اعتباری.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبرای نخستین بار در ایران دو هتل اروپایی ظرف ماه های آینده افتتاح خواهند شد "آی بی آی اس ایکیا" و "نووتل ایکیا" امری که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ایران بی سابقه بوده است. با این حال، یک مشکل عمده برای گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند و خواستار اقامت در کشور هستند کماکان وجود خواهد داشت: عدم دسترسی آزاد ایران به بانک های بین المللی و خدمات ارائه دهنده کارت های اعتباری.

نشریه "گلف بیزینس" با انتشار گزارشی درباره محدودیت دسترسی به کارت های اعتباری (کردیت کارتز) در ایران برای گردشگران خارجی می نویسد:"این بدان معناست که گردشگران خارجی باید مبالغ لازم را به ریال پرداخت کنند یا آن که این کار را با دلار و یورو و از طریق مبادله ارز انجام دهند. یکی از سخنگویان صدور روادید خاورمیانه می گوید که شبکه پرداخت یکی از اجزای ضروری برای اقتصاد جهانی یکپارچه و در حال رشد است.

این نشریه در ادامه به نقل از یکی از مدیران اجرایی شرکت هتل سازی "آکور" فرانسه که ریاستش "سباستین بازین" به تازگی به ایران سفر کرده است اظهار داشته که مسئله کارت های اعتباری و امکان دسترسی به آن به تدریج حل خواهد شد.

این نشریه اشاره می کند که ایران مشتاق پیشرفت و توسعه صنعت جهانگردی خود است و قصد دارد تا ۳۰ میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی را در دوران پسا تحریم جذب کند.

پیش تر به نقل از "فایننشال تایمز" گزارش داده بود که مدیر اجرایی شرکت آکور" اعلام کرده بود که آن گروه تصمیم دارد مدیریت بیش از ۱۰۰ هتل را در ایران برعهده گیرد. فایننشال تایمز در ادامه اشاره می کند که دولت امیدوار است تا با سه برابر شدن افتتاح هتل در ایران بتواند میزان بیش تری از جهانگردان غربی را به سوی ایران جذب کرد تا از آثار تاریخی آن کشور دیدار کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..