آغاز عملیات زیرساختی ۳ شهرک کشاورزی در یزد

no-thumbs

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان یزد با اشاره به آغاز عملیات زیرساختی 3 شهرک کشاورزی استان در سال جاری، اعلام کرد: 40 نقطه نیز برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در استان جانمایی شده که پس از تأمین آب و تصویب نهایی، مطالعات روی آن آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  ایسنا «محمدحسین ملانوری» که به عنوان نخستین مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان معرفی شده است، هدف اصلی شرکت شهرک‌های کشاورزی را تغییر رویه کشاورزی استان از سنتی به صنعتی و افزایش بهره‌وری از منابع خواند.
وی افزود: شهرک‌های صنعتی کشاورزی شامل مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامی و شیلات می‌شوند که در سراسر استان پراکنده و در ۲۰ سال اخیر دایر شده‌اند. این مسئول ادامه داد: به دلیل کم‌توجهی به مجتمع‌های کشاورزی در کشور و استان و نیز پراکندگی و نابسامانی آنها، بخش زیادی از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی راکد مانده است، بنابراین در همین راستا دولت تصمیم گرفته با انسجام مدیریتی در مجتمع‌های کشاورزی ایران و متصل کردن آنها به یک شبکه تولیدی، فضای تولیدی بهتری برای آنها ایجاد کند. ملانوری همچنین با اشاره به چالش‌های اساسی در بخش کشاورزی استان شامل کمبود آب، افزایش هزینه‌های تولید و تخریب محیط زیست، تاکید کرد: امروز ضرورت توسعه و بهبود اقتصاد کشاورزی کشور و استان در قالب شرکت شهرک‌های کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..