گران ترین و ارزان‌ترین استان‌ها ئر حوزه مسکن:

یزد جزو استان‌های ارزان کشور در قیمت مسکن+جدول

استان یزد در میان استان‌های کشور جزو ارزان‌ترین استان‌ها به لحاظ قیمت زمین و مسکن قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، اگرچه قیمت حداکثری فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی در استان ۳ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۹۰۰ تومان است اما به نظر می‌رسد قیمت ارزان زمین در نقاط حاشیه‌ای شهرهای این استان کویری موجب شده است که متوسط قیمت فروش هر مترمربع از زیر بنای مسکونی در این استان در آخرین گزارش مرکز آمار از متوسط قیمت خرید و فروش مسکن در نیمه دوم سال‌93 در استان‌های کشور ۴۵۰‌هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شود؛ به این ترتیب یزد در میان استان‌های کشور میان ارزان‌ترین‌ها به لحاظ قیمت زمین و مسکن قرار بگیرد. به این ترتیب قیمت یک آپارتمان مسکونی ۵۰‌مترمربعی با متوسط قیمت ارائه شده در جداول مرکز آمار در استان یزد در نیمه دوم سال گذشته کمتر از ۲۳‌میلیون تومان بود که به این ترتیب رتبه یزد در بین ۳۱ استان کشور ۲۷‌خواهد بود. حداقل قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در استان یزد بر‌اساس گزارش مرکز آمار ۱۶‌هزار و ۷۰۰‌تومان اعلام شده است.  اما حداقل قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی در شهر یزد ۲۵ هزار و ۱۰۰، حداکثر قیمت آن ۳‌میلیون تومان و متوسط قیمت آن ۶۰۵ هزار و ۹۰۰‌تومان است.
اما نکته حائز اهمیت در استان یزد، وجود زمین‌های زیاد در اطراف شهرهاست که موجب می‌شود بسیاری از افراد به دلیل نداشتن نقدینگی کافی به خرید و فروش زمین و خانه در این نقاط مبادرت ورزند، خانه‌هایی که بعضا از امکانات اولیه برای زندگی نیز برخوردار نیستند و به دلیل دور بودن از شهر، از ارائه خدمات شهری نیز بی‌نصیب مانده‌اند. بسیاری از این زمین‌ها در سال‌های دور به عنوان نقطه مسکونی مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند چرا که خدمات زیربنایی لازم فقط در برخی نقاط استان کویری یزد ارائه می‌شود.
آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار در خصوص قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌هـای مسـکونی کلنگـی نیز تایید کننده این موضوع است. در میان استان‌های کشور، بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌‌های مسکونی کلنگـی معاملـه شـده  3 میلیون و ۹۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان در استان تهران و کمترین آن   58 هزار و ۱۰۰ تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. همچنین کمترین میزان قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌هـای مسـکونی کلنگـی، مربـوط بـه اسـتان یـزد بـا ۸۲۰۰ تومان و بیشترین میزان آن در استان تهران با ۲۴ میلیون و ۸۶۸هزار و ۳۰۰ تومان به دست آمده است. حداکثر میزان قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌هـای مسـکونی کلنگـی در استان یزد، ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان است که به این ترتیب قیمت متوسط زمین در استان ۱۹۷ هزار و ۷۰۰ تومان است.

گران ترین و ارزان‌ترین استان‌ها
گزارش مرکز آمار ایران از قیمت مسکن در نیمه دوم سال گذشته، نشان می‌دهد که ۶ استان تهران، اصفهان، قم، البرز، مرکزی و آذربایجان‌شرقی بالاترین متوسط قیمت هرمتر مربع از ساختمان‌های مسکونی را به خود اختصاص داده‌اند.  همچنین  استان‌های ارزان ایران از این لحاظ، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان،   خراسان جنوبی، ایلام، یزد، بوشهر،  لرستان و چهارمحال بختیاری هستند.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..