افزایش هفت درصدی خرید سهام در بورس یزد

no-thumbs

مدیر بورس منطقه ای یزد گفت: در هفته گذشته تعداد سهام خریداری شده از سوی سهامداران یزدی هفت درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی اکبر جعفری گفت: در هفته منتهی به ۲۵شهریور ۵۶ درصد از سهام معامله شده از آن توسط سهامداران یزدی خریداری و ۴۴ درصد آن به معاملات ناشی از فروش سهام اختصاص داشت .

به گفته وی این در حالیست که در هفته قبل از آن که درتعداد سهام و ارزش آن رشد خوبی دیده می شد تعداد سهامداران یزدی خریدار ۴۹ درصد بودند.
وی افزود: بر اساس آمار سامانه معاملات بورس اوراق بهادار طی هفته گذشته تعداد سهام مورد معامله در تالار بورس یزد با کاهش زیاد نسبت به هفته قبل برابر ۴۲ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۳۵۲ سهم بوده در حالی که این تعداد در هفته قبلی ۲۴۴ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۱۰۵ سهم بوده است.
به گفته مدیر بورس یزد،ارزش سهام معامله شده دراین هفته نیز برابر ۶۵ میلیارد و ۵۷۵ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۸۲ ریال بوده در حالی که در هفته قبل ۴۳۴ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۹۰ هزار و ۸۳۹ رالی بوده است.
این مسوول ادامه داد: در هفته گذشته تعداد ۱۷نفر سهامدار جدید برای سرمایه گذاری وارد بورس یزد شدند.
وی یادآور شد :این حجم از معاملات توسط ۳۲ کارگزار فعال در بورس یزد انجام شده که بیشترین حجم آن متعلق به کارگزاری ایساتیس پویای یزد بوده است .
بورس منطقه ای یزد در سال ۱۳۸۳ خورشیدی با حضور شش شرکت کارگزاری با عملکردی که حاکی از معامله ۲۸ میلیون سهم به ارزش ۱۶۳ میلیارد ریال بود شروع بکار کرد .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..