یزد آماده صدور کاشی و سرامیک به کنیا است

no-thumbs

استاندار یزد گفت: استان یزد با توجه به نیاز کشور کنیا آمادگی دارد محصولات مرتبط با صنعت ساختمان از جمله کاشی و سرامیک و سنگ های تزیینی را به این کشور صادر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور کنیا با اشاره به برنامه های پساتحریم در استان یزد افزود: کشورهای قاره آفریقا به عنوان یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران و استان یزد در برقراری و گسترش روابط اقتصادی مطرح هستند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های اقتصادی دو کشور ایران و کنیا اظهار کرد: استان یزد آمادگی برقرای روابط اقتصادی با کشور کنیا را دارد.
استاندار یزد با بیان به اینکه گردشگری یکی از محورهای مهم و مشترک دو کشور ایران و کنیا است، گفت: استان یزد می تواند یکی از مقاصد گردشگری مردم کنیا در سفر به ایران باشد.
میرمحمدی با اشاره به اینکه یکی از پتانسیل های استان یزد در برقراری روابط اقتصادی با کشور کنیا بحث فولاد و صنایع وابسته به آن است، تصریح کرد: استان یزد از انتقال دانش و سرمایه گذاری مرتبط با این صنعت در کشور کنیا استقبال می کند.
وی از پسته و زعفران نیز به عنوان دو کالای ارزشمند برای صادرات به کشور کنیا نام برد و اظهار کرد: مشارکت ایران و به خصوص استان یزد در بحث کشاورزی کنیا می تواند در رونق اقتصادی هر دو کشور تاثیرگذار باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با بیان اینکه استان یزد در حوزه صنایع 'های تک' آماده مشارکت با سرمایه گذاران خارجی است، خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار منطقه ویژه علم و فناوری در استان یزد، از حضور سرمایه گذاران کشورهای خارجی از جمله سرمایه گذاران کشور کنیا استقبال خواهیم کرد.
در این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور کنیا با اشاره به اینکه در کنیا فعالیت های زیادی در صنعت راه و ساختمان آغاز شده است، گفت: شرکت های خوب ایرانی با کالاهای مرغوب خود می توانند بازار مصالح ساختمانی و راه سازی در کشور کنیا را از آن خود کنند.
هادی فرجوند با ارایه پیشنهاد حضور فعال شرکت های فعال و تاثیرگذار استان یزد در نمایشگاه های صنعت ساختمان و کشاورزی کشور کنیا، افزود: اکنون شرکت هایی از کشورمان در کنیا مشغول به کار هستند و موفق نیز عمل کرده اند.
وی تصریح کرد: از کشور کنیا به عنوان دروازه شرق آفریقا یاد می شود که این مهم نشان از ظرفیت بالای این کشور در جذب سرمایه گذار خارجی دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..