در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید واحد یزد

دانشگاهیان به تولد ثروت توجه خاص داشته باشند

no-thumbs

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، نسل جدید دانشگاه را نسل کارآفرین عنوان و خطاب به دانشگاهیان تاکید کرد: باید به تولد ثروت توجه خاص داشته باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، دکتر صالح جوکار در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد در محل این دفتر با ابراز خرسندی از این حضور گفت: استادان دانشگاه مدیریت علمی جامعه را در دست دارند؛ ما باید فعالیت تیمی کار کردن را در کشور به فرهنگ تبدیل و هر کدام از انجام کارها به صورت تکروی پرهیز کنیم و باید شعار ما هستیم جایگزین شعار من هستم بشود.

وی با توجه به مباحث خوب قید شده در اساسنامه و آئین‌نامه انجمن اسلامی افزود: این موارد می‌تواند عامل وحدت باشد؛ از مشکلات اصلی جامعه ما این است که اغلب با برنامه حرکت نمی‌کنیم، برنامه و مسیر مهندسی شده را تدوین و طراحی می‌کنیم ولی متأسفانه کامل اجرا نمی‌کنیم. همیشه باید اسناد بالادستی سازمان‌ها همچون چشم‌انداز جلوی چشم همه اعضای سازمان باشد و همگی متعهد به تحقق آن باشند نه این که هر کسی با سلیقه شخصی خود عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه از نحوه عملکرد کمیسیون برجام مجلس نیز گزارشی داد.

دبیر تشکل انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: توزیع واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور یک امتیاز منحصر به فرد است

 
 

در ابتدای این دیدار دبیر تشکل انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد، گزارشی از روند شکل گیری و اهداف این تشکل ارائه داد و گفت: بین حرف تا باور فاصله است و حضرت امام (ره) باور داشتند که فرمودند: اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود. مقام معظم رهبری باور داشتند که بحث جهت گیری اساتید تخصصی را مطرح کردند و دانشجو هم بیشتر از عمل استادان درس می‌گیرد تا حرف و شعارشان؛ اگر استادان کار انجمنی و تیمی را در عمل انجام دهند و دانشجویان نیز با این مقوله آشنا شده و با پرهیز از فردگرایی و انجام کارگروهی موجب گسترش این فرهنگ در جامعه نیز می‌شوند.

دکتر حمیدرضا شرافت در بیان اهداف انجمن اسلامی اساتید اظهار کرد: برای جذب حداکثری پرهیز از سیاسی بازی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم هر چند احساس می‌شود همبستگی کم است ولی با تعریف کارگروه‌های مختلف قصد داریم این همدلی و تمرین کارگروهی کردن را به سرانجام برسانیم.

وی انجمن اسلامی اساتید را حامی دانشگاه و پل ارتباطی آن با مسئولان استان و کشور دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد پتانسیل های بسیار خوبی دارد و جزو اولین دانشگاه های استان و اکنون بزرگترین دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان یزد است و با گستردگی فارغ التحصیلانی که دارد پتانسیل بسیار مناسبی برای کشور هست.

شرافت افزود : انجمن می‌تواند پلی باشد برای رسیدگی به مشکلات همکاران دانشگاه آزاد اسلامی یزد و انتقال آن به نمایندگان و مسئولان استان، مشاور خوبی برای مسائل دانشگاه در سطح استان بوده و می تواند پل ارتباطی بین جامعه و دانشگاه و همچنین بین مسئولان بویژه نمایندگان استان با این دانشگاه باشد.

دبیر تشکل انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: توزیع واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور یک امتیاز منحصر به فرد است.

در پایان این دیدار مقرر شد نتیجه بررسی‌های کارگروه‌های انجمن به صورت پیشنهاد به نماینده مردم یزد منتقل شود.

نماینده مردم یزد در مجلس: دانشگاهیان به تولد ثروت توجه خاص داشته باشند

 

بخش نظردهی بسته شده است..