اولین دوره بازرسی از مراجع ضابط یزد

no-thumbs

در راستای اجرای ماده 33 قانون آیین دادرسی کیفری جدید، اولین دوره بازرسی از مراجع ضابط شهرستان یزد به ریاست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاون وی در امر نظارت به ضابطین و آموزش آنها انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "جمال قضاوتی" دادستان عمومی و انقلاب یزد در این بازدید با اشاره به اجرایی شدن آیین دادرسی کیفری جدید از اول تیرماه سال جاری، اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن ماده ۳۳ این قانون، اولین دوره بازرسی از مراجع ضابطین  صورت می‌گیرد.

وی افزود: ضابطین با توجه به آموزش‌هایی که فرا گرفته‌اند باید الزامات قانونی را در برابر شکات، متهمان و مقامات قضائی در حد مطلوب رعایت کنند.

وی ادامه داد: ضابطین دادگستری هنوز هم نیازمند کسب تجربه بیشتر برای فرا گرفتن آموزش‌های تکمیلی این قانون هستند.

قضاوتی در پایان نیز با تأکید بر رعایت حقوق متهمان، اظهار کرد: طبق مواد ۶ و ۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری، قانونگذار ضابطان را به تفهیم حقوق قانونی متهمان نظیر حق دسترسی  به وکیل، حق اطلاع رسانی به خانواده و بستگان خود در خصوص این که در کدام مرجع تحت نظر هستند، حق دسترسی به پزشک معالج و غیره مکلف کرده است.

گفتنی است؛ دادستان عمومی و انقلاب یزد در اولین دوره بازرسی از مراجع ضابط به کلانتری ۱۱ چمران، ۱۲ حضرت قائم (عج) و ۱۴ ابوذر عزیمت و از قسمت‌های مختلف کلانتری‌های مذکور نظیر تحت نظرگاه‌ها، پرونده‌های قضایی موجود نزد افسران تحقیق، محل‌های نگهداری اموال ناشی از جرم بازدید و از نزدیک با اشخاص تحت نظر و مراجعه کنندگان به کلانتری‌ها گفت‌وگو کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..