وزیر آموزش و پرورش در یزد اعلام کرد:

یک سوم مدارس کشور غیراستاندارد است/خداحافظی ۴۰ هزار کلاس با بخاری

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه یک سوم مدارس کشور غیراستاندارد است، گفت: با وجود اینکه امسال بالغ بر هزار و ۳۰۰ مدرسه در کشور احداث شد، هنوز تعداد قابل توجهی مدرسه غیراستاندارد در کشور داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی‌ اصغر فانی در همایش مدیران مدارس استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر به رغم اقدامات که در زمینه ساخت و ساز مدرسه و بهینه‌ سازی فضاهای آموزشی صورت گرفته است، یک سوم فضاهای آموزشی هنوز فرسوده و غیراستاندارد است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در شش ماهه نخست امسال هزار و ۳۰۰ مدرسه با هشت هزار کلاس درس با یک میلیون ۱۵۰ هزار مترمریع مساحت و هزینه ای بالغ بر هزار میلیارد تومان احداث و تحویل شده است و تا اسفندماه امسال نیز ۷۰۰ مدرسه دیگر تحویل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: امسال ۴۰ هزار کلاس درس با بخاری‌های نفتی و گازی خداحافظی خواهند کرد و برنامه ریزی شده تا سال آینده، سیستم گرمایشی تمام مدارس کشور استاندارد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین خواسته های معلمان، رفع تبعیض در نظام پرداخت حقوق و دستمزد است، عنوان کرد: همه تلاش خود را در این راستا به کار گرفته ایم اما واقعیت این است که این مشکل مربوط به امروز و دیروز نیست و حتی قبل از انقلاب در این زمینه مشکلاتی وجود داشته اما در تلاش برای آماده‌سازی زیرساخت‌های رفع این مشکل هستیم.

فانی، رتبه بندی احکام معلمان را گام اول در اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: امسال برای رتبه بندی، علاوه بر ۲۵ هزار میلیارد بودجه آموزش و پرورش، هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان نیز از سوی دولت به این امر اختصاص یافته که روند اجرای این طرح را تسریع کرده و امیدواریم تا اول مهر بتوانیم رتبه‌بندی برخی احکام را صادر و ابلاغ کنیم.

وی همچنین با اشاره به مطالبات فرهنگیان بازنشسته که بخشی از پاداش خود را از مهرماه سال ۹۳ دریافت نکرده اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جاری، مطالبات این قشر را نیز پرداخت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این سند، مبنای برنامه ششم توسعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: نقشه راه سند تحول نظام آموزش و پرورش آماده و رونمایی شده و امیدواریم آموزش و پرورش بتواند در زمینه تصویب و اجرای آن گام های اساسی بردارد.مهر

بخش نظردهی بسته شده است..