برای کمک به هزینه‌های عمرانی:

کمک ۲۳ میلیاردی؛ هدیه وزیر آموزش و پرورش به فرهنگیان یزد

وزیر آموزش و پرورش پرداخت مبلغ ۲۳ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان یزد برای کمک به هزینه‌های عمرانی را هدیه‌ای برای فرهنگیان و دانش‌آموزان یزد دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز علی اصغر فانی، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه ۹۹ درصد اعتبارات آموزش و پرورش در اغلب استان‌ها صرف نیروها و کادر اداری می شود، اظهار داشت: بحث عمرانی، ساخت مدرسه و … به شدت نیازمند حمایت است.

وی با اشاره به اختصاص ۲۳ میلیارد تومان از سوی استانداری یزد برای امور عمرانی آموزش و پرورش استان بیان کرد: حداقل معادل این رقم نیز وزارت آموزش و پرورش به این اداره کل اختصاص خواهد داد.

فانی با بیان اینکه مهمترین کار وزارت آموزش و پرورش، رسیدگی به نیروی انسانی است، عنوان کرد: رسیدگی به نیروی انسانی و بهسازی منابع از اصلی ترین اقدامات ماست و ۹۹ درصد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش نیز در این راستا هزینه می شود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل برای انجام دیگر امور نظیر امور عمرانی نیاز به مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل نیز توسعه مشارکت، یک سیاست جدی در وزارت آموزش و پرورش است.

فانی همچنین از تمرکززدایی به عنوان یکی از سیاستهای مهم وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: تمرکز، خلاقیت را کاهش می دهد و وزارت آموزش و پرورش به دنبال ارتقا خلاقیت است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بر بهینه سازی استفاده از امکانات تاکید کرد و افزود: تجربه نشان داده با مدیریت بهتر می توان از همین امکانات حداقلی و محدود، حداکثر استفاده را کرد و کیفیت آموزش را ارتقا داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست مسئولان استان یزد برای نگاه ویژه به مدارس خیرساز بیان کرد: کلیه مدارس خیرسازی که تا اول مهرماه تکمیل شوند، از سوی وزارت آموزش و پرورش تجهیز خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این سند، مبنای برنامه ششم توسعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: نقشه راه سند تحول نظام آموزش و پرورش آماده و رونمایی شده و امیدواریم آموزش و پرورش بتواند در زمینه تصویب و اجرای آن گام های اساسی بردارد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..