روستاهای یزد به دلیل نبود امکانات در حال تخلیه است

no-thumbs

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی از تخلیه روستاهای بسیاری از مناطق استان یزد به دلیل نبود امکانات آموزشی و بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده در جمع مدیران و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استان یزد با حضور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه وی گسترده‌ترین و در عین حال محروم‌ترین حوزه انتخابیه کشور است، اظهار داشت: در عین این محرومیت‌ها افتخارآفرینی دانش‌آموزان در شهرهای ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز بی‌نظیر است.

 وی بیان کرد: البته در کنار این افتخار، تهدیدهایی نیز این مناطق را دچار مشکل کرده است که از جمله آنها می‌توان به تخلیه روستاها از جمعیت اشاره کرد.

زارع‌زاده خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که در تخلیه جمعیت از روستاها بسیار اثرگذار است و بعد از آن، مشکلات بهداشتی عامل اصلی تخلیه روستاها است به همین دلیل دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جابه‌جایی جمعیت بسیار حائز اهمیت هستند.

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس یادآور شد: در حال حاضر روستاهای شهرستان‌های خاتم،‌ ابرکوه، بافق، بهاباد، تفت و برخی دیگر از مناطق استان یزد خالی از سکنه شده و همه این جمعیت به دلیل نیاز به سیستم آموزشی به شهر آمده‌اند که این جمعیت دیگر به روستاها باز نخواهند گشت.

وی ادامه داد: همه سرمایه یک روستایی، فرزند او است و روستاییان برای تحصیل فرزند خود حاضر شده‌اند زندگی چند ساله در روستاها را رها کرده و آموزش و تحصیل فرزندان خود را در شهرها دنبال کنند.

زارع‌زاده تاکید کرد: تخلیه این روستاها در حالی اتفاق افتاده که در همه آنها امکان و ظرفیت یک زندگی آبرومندانه وجود داشته اما به خاطر نبود سیستم آموزشی، امکان ادامه زندگی فراهم نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ شأن معلمان در جامعه تاکید کرد: ما زمانی فرهیخته خواهیم شد که از فرهیختگان قدردانی کنیم و معلمان نیز از فرهیختگان جامعه هستند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..