۳۸پروژه آموزشی نیمه‌تمام در استان یزد وجود دارد

no-thumbs

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از وجود 38 پروژه نیمه‌تمام آموزشی و نیاز به اعتباری بالغ بر 108 میلیارد تومان برای تکمیل آنها در استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز،احمد شیرزاد،در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار و امام جمعه یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸ پروژه نیمه‌تمام در استان یزد وجود دارد که برای تکمیل آنها به ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: برخی از این پروژه‌ها اکنون در دست اقدام است اما به طور قطع برای سال آینده با مشکل برای تکمیل آنها مواجه خواهیم شد.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه، آمار کلاس‌های مقاوم‌سازی شده ۴ هزار مورد و کلاس‌های تخریب و بازسازی شده، ۹۵۰ مورد قید شده است، افزود: در برنامه پنجم توسعه نیز عین همین آمار قید شده اما خواستار تغییر و اصلاح آن هستیم.

* لزوم جابه‌جایی آمار مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی مدارس در برنامه ششم توسعه

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه در زمینه مقاوم‌سازی ۳۶۲ مورد و در زمینه تخریب و بازسازی ۷۲۳ مورد انجام شده است، تاکید کرد: خواستار اصلاح و جابه‌جایی این آمار با یکدیگر در برنامه ششم هستیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس نیز در این نشست خواستار اجرای قانون معافیت‌های مالیاتی برای خیران استان یزد شد.

محمدرضا تابش خاطر نشان کرد: معافیت مالیاتی می‌تواند اهرم بسیار خوبی برای جلب کمک‌های مردمی باشد و امیدواریم هم وزارت آموزش و پرورش هم همکاران ما در مجلس شورای اسلامی، این موضوع را پیگیری کنند.

وی همچنین خواستار استفاده بهینه از امکانات حداقلی آموزش و پرورش در همه نقاط کشور برای فرهنگیان شد و افزود: با وجود اینکه ساختمان در حال مستهلک شدن است، اما آموزش و پرورش در برخی نقاط حاضر نیست از آن تمام وقت استفاده شود که از جمله آنها می‌توان به استخرها و اردوگاه‌ها اشاره کرد.

* خانواده‌ها بیش از آموزش و پرورش در شکل‌گیری فرهنگ دینی تأثیرگذارند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز در این نشست با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در فعالیت‌های پرورشی و تربیت دینی دانش‌آموزان دارد، اظهار داشت: اما نمی‌توان نقش خانواده‌ها را نادیده گرفت زیرا بخش قابل توجهی از این تربیت در خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

محمدصالح جوکار بیان کرد: آموزش و پرورش همین که بتواند فردی را تربیت کند که فرایض خود را بشناسد و آن را انجام دهد کافی اصلی و به نظر من مسئولیت اصلی در این زمینه بر عهده خانواده‌ها است.

وی در مورد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز تصریح کرد: اگر دست‌اندرکاران امر نخواهند تولید محتوا کنند، به زودی با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد زیرا این ابزار اکنون به راحتی در دسترس همه قرار دارد و متاسفانه محتواهای فعلی، مغایر با اخلاق، دین، شرع و عرف جامعه است.

جوکار تاکید کرد: فضای جامعه باید فضای مناسبی باشد و اگر این فضا فرهنگی و دینی نباشد، آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

در این نشست هر یک از اعضای شورای آموزش و پرورش از جمله فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان به بیان مسائل آموزشی حوزه مدیریتی پرداختند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..