پایان جشنواره زیبایی اسب اصیل ایران در اردکان

no-thumbs

هجدهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ایران و یازدهمین جشنواره ملی ایکاهو در اردکان پایان یافت. را اهدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"احمد زارع پور اشکذری" رییس هیات سوارکاری استان یزد در حاشیه آخرین روز برگزاری این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، گفت: در این جشنواره ۱۷۶ شرکت‌کننده از استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، همدان و فارس حضور داشتند و در مدت سه روز در گروه‌های خالص ایرانی، تولید داخل و وارداتی نریان و مادیان با هم رقابت کردند.

وی این رقابت‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: میزبانی خوب شهرستان اردکان با توجه به سابقه این شهرستان در برگزاری جشنواره اسب، نوید این را می‌دهد که بتوان استان یزد را به عنوان قطب پرورش و برگزارکننده جشنواره‌های مختلف اسب معرفی کرد.

زارع پور اشکذری با اشاره به استقبال خوب مردم اردکان از این جشنواره، افزود: به طور میانگین همزمان با سه روز برگزاری این جشنواره، حدود شش هزار نفر تماشاگر از این مسابقات دیدن کردند که این  استقبال خوب اهالی شهرستان اردکان از جشنواره در نوع خود جالب بود.

رییس هیات سوارکاری استان اظهار کرد: در این جشنواره ۱۷ اسب به عنوان قهرمان قهرمان هر کلاس برگزیده شدند.

 زارع پور اشکذری در پایان نیز خاطرنشان کرد: در این جشنواره که در رده C جهانی برگزار شد، چهار  داور سطح A جهانی از کشورهای ایتالیا، اتریش، بلژیک و مجارستان، زیباترین اسب‌های اصیل را انتخاب کردند.

گفتنی است؛ در مراسم اهدا جوایز روزهای دوم و سوم این مسابقات، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل ورزش و جوانان و همچنین فرماندار و شهردار اردکان و جمعی از مسئولان استان، مدال و هدایای نفرات برتر

بخش نظردهی بسته شده است..