ایجاد ۶۰۰ دارالقرآن در مدارس یزد در دولت یازدهم

no-thumbs

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقداماتی که در این دولت انجام شده، گفت: بیش از 600 دارالقرآن در مدارس یزد در دولت یازدهم ایجاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از برنا، علی‌اصغر فانی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، اظهار داشت: سند تحول وزارت آموزش و پرورش که سال ۹۱ به تصویب رسیده و در یک بخشی از تصویب آن خودم هم حضور داشتم، مبنای برنامه ششم توسعه است.

وی با اشاره به اینکه در این سند ۶ ساعت تربیتی همه جانبه دیده شده است، گفت: در دیداری که خدمت مقام معظم رهبری بودم، ایشان نکته‌ای فرمودند و گفتند که خوب است فرزندان آیات قرآنی را که در محاورات روزانه بیشتر از آن استفاده می‌شود، حفظ کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ماهم کتابی تحت عنوان حفظ موضوعی آیات قرآن کریم را با استفاده از ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی تدوین کردیم و نزدیک به ۲ سال است که چاپ و در اختیار بچه‌ها قرار گرفته است.

فانی ادامه داد: ما آمدیم برای ابتدایی و متوسطه اول و دوم، کتاب‌هایی تحت عنوان امام شناسی آماده کردیم و در حال ترویج آن هستیم، علاوه بر اینکه بیش از ۶۰۰ دارالقرآن طی این ۲ سال در کشور فعال شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه نیز در کنار دیگر کتب دینی برای دانش‌آموزان دیده شده است، گفت: دانشگاه فرهنگیان گلوگاه تعلیم و تربیت در آموزش و پروش هستند.

فانی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در دانشگاه‌های معمولی با حدود ۱۳۵ واحد مدرک کارشناسی می‌دهیم، ولی در دانشگاه فرهنگیان با ۱۵۰ واحد این مدرک را می‌دهیم و سعی شده که واحدهای تخصصی با تجدید نظر در محتوا ارائه کنیم.

وی افزود: تا دو ماه گذشته، در ۲۰ استان کشور نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های فرهنگیان از بین طلاب انتخاب شد و این نمایندگی‌ها در حال حاضر، در حال فعالیت هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کسانی که سطح سه حوزه هستند را ما از طریق آزمون جذب می‌کنیم و یک سال دوره حرفه‌ای معلمی را در دانشگاه‌های فرهنگیان می‌گذرانند و بعد از آن گواهی حرفه‌ای تعلیم و تربیت دریافت می‌کنند و به جذب آموزش و پرورش درمی‌آیند.

وی در ارتباط با پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک، گفت: متاسفانه بیش از ۲۰ سال است که آموزش و پرورش درگیر با بهزیستی است، اخیراً معاونت حقوقی ریاست جمهوری رای داده که این کار برعهده آموزش و پرورش است. مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های کلی آموزش و پرورش که در اردیبهشت ۹۲ اعلام فرمودند، نوشتند مهدکودک تا قبل از دانشگاه‌ها برعهده آموزش و پرورش باشد؛ امیدواریم بتوانیم نظارت عالیه بر مهدهای کودک را داشته باشیم.

فانی خاطرنشان کرد: در این دولت سیاست ما توسعه ارتباط‌ها هست و با نهادهای مختلف دینی برای توسعه مباحث جلسات خوبی داشتیم. شخصاً اعتقاد دارم که مدارس معارف را وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند به دلیل حساسیت‌هایی که دارد اداره کند، ولی آمادگی کمک داریم و احتمال دارد که امسال با مدیریت حوزه‌های علمیه ۲ یا ۳ مدرسه معارف جدید ایجاد شود.

بخش نظردهی بسته شده است..