خرید گندم مازاد کشاورزان ابرکوهی

no-thumbs

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت : از آغاز خرید محصول گندم در این شهرستان تاکنون بیش از 9 هزار و 326 تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز،مهدی غیب الهی افزود : این میزان گندم توسط پنج مرکز خرید شرکت های تعاونی روستانی و بخش خصوصی با نرخ مصوب خریداری شده است.

وی اظهار کرد : در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بصورت طرح مکانیزه به کاشت گندم اختصاص یافت.
این مسوول ادامه داد : با احتساب سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار مقدار ۱۲ هزار تن گندم از کشتزارهای این شهرستان برداشت می شود.
مدیر جهادکشاورزی ابرکوه بابیان اینکه ۱۵ درصد اراضی گندم در پی کاهش نزولات جوی و سرمازدگی در اسفند ماه سال گذشته کاهش یافته است ، خاطرنشان کرد : تداوم خشکسالی و آفت آبهای زیر زمینی و تغییر الگوی کاشت سطح زیرکاشت گندم از ۵ هزار و ۷۰۰هکتار به سه هزار و ۲۵۰ هکتار کاهش یافته است.
غیب الهی با بیان اینکه از اوایل خرداد ماه سالجاری باتوجه به شرایط آب وهوائی کار برداشت گندم و جو از مزارع این شهرستان آغازشده اضافه کرد: کاربرداشت گندم توسط چندین دستگاه کمباین مهاجر و دروگر در اراضی این شهرستان انجام شد.
شهرستان ابرکوه دومین قطب تولید کننده گندم استان یزد است و نقش بسزایی در تولید محصولات زراعی و دامی دارد.
۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص داردکه چهار هزار و ۵۰۰ هکتار آن به باغات میوه اختصاص دارد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..