شورای تخصصی قرآن، نماز و عترت در یزد

no-thumbs

شورای تخصصی قرآن، نماز و عترت ناحیه یک یزد با موضوع برنامه‌های دهه امامت و ولایت تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز اکبر قاسمی، معاون پرورشی و فرهنگی ناحیه یک آموزش و پرورش یزد پس از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در خصوص اجرای مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن اظهار کرد: این مسابقات با حضور نه هزار نفر دانش‌آموز متوسطه دختر و پسر در مرحله آموزشگاه  آغاز شد.

وی ادامه داد: بعد از ۱۸ برنامه با حضور ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان برتر معرفی شده به ناحیه، آزمون نهایی در ۳۰ فروردین ۹۴ برگزار شد و هفت نفر از برترین‌ها به موسسه ترویج معرفی شدند.

قاسمی با اشاره به طرح ختم قرآن به مناسبت هفته قرآن افزود: برنامه ختم یک روزه و چهار ماهه قرآن کریم، برنامه‌ریزی و  تعداد ۸۷۶ ختم قرآن با حضور چهار هزار و ۸۳۷ دانش‌آموز و همکار فرهنگی همزمان با آغاز امامت حضرت ولی عصرعج انجام شد.

معاون پرورشی و فرهنگی ناحیه یک از اجرای مسابقات قرآن و معارف اسلامی در هفت رشته ویژه دختران دبیرستان و نه رشته ویژه پسران دبیرستان و چهار رشته ویژه دانش‌آموزان  ابتدایی خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور ۴۲ هزار نفر از دانش‌آموزان علاقه‌مند در مرحله آموزشگاه برگزار شد.

قاسمی افزود: چهار هزار و ۶۰۰ نفر از این دانش آموزان به مرحله ناحیه معرفی شدند و تعداد ۹۶ نفر از دانش آموزان برتر مقطع متوسطه به مرحله استانی راه یافتند  که همه آن‌ها در مرحله استانی موفق به کسب اول تا پنجم  شدند و ۳۱ نفر نیز موفق به کسب رتبه اول استانی شدند که به مسابقات کشوری اعزام و موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.

وی با یادآوری راه اندازی سه مرکز دارالقرآن دخترانه حبیب، دخترانه فاطمه جمالی، پسرانه حضرت مهدی در پاییز ۹۳ ، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، حفظ، قرائت قرآن جذب شده و در تابستان ۹۴ نیز به صورت پایگاه‌های اوقات فراغت در همین رشته‌ها و رشته‌های ورزشی و سرگرمی‌ها و داستان‌های قرآنی ادامه فعالیت دادند.

قاسمی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و فرا رسیدن دهه پرمیمنت امامت و ولایت از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دهه خبر داد و اجرای برنامه‌هایی چون پرده‌خوانی غدیر، تئاتر خیابانی، دوره آموزشی غدیر، تکریم سادات، قرائت دعای امین الله در مدارس و ذکر فرازهایی از خطبه غدیر را از اهم فعالیت‌های هفته مذکور برشمرد.

در  این جلسه هریک از کارشناسان واحدهای حوزه پرورشی و فرهنگی گزارشی از اقدامات انجام شده بیان کردند و در پایان با اهداء لوح از خدمات آنان قدردانی شد.

بخش نظردهی بسته شده است..