تربیت اساتید “پرده خوانی غدیر” در یزد

no-thumbs

همایش آموزشی "پرده خوانی غدیر" با حضور ۱۵۰ طلبه و روحانی استان یزد، در سالن اجتماعات امامزاده جعفر(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حوزه علمیه استان یزد با همکاری ستاد امامت و ولایت همایش آموزشی یک روزه "پرده خوانی غدیر" با هدف تربیت اساتید پرده خوانی غدیر را با شرکت ۱۵۰ طلبه و روحانی از سراسر این استان را در سالن اجتماعات امازاده جعفر(ع) یزد برگزار کرد..

 این همایش ویژه طلاب و مبلغین نخبه بود تا با آموزش آن ها دیگر نیاز نباشد مبلغینی هرسال از قم به یزد برای پرده خوانی آورده شوند.

برای این دوره آموزشی یک روزه، چهار عنوان درسی شامل «سدالابواب (به معنای بستن درب خانه‌هایی است که به مسجد النبی باز می‌شدند. در این واقعه که در سال سوم هجری رخ داد، پیامبر اسلام(ص) به فرمان خدا دستور داد به جز درب خانه امام علی(ع) درب همه خانه‌هایی که به مسجد باز می‌شدند بسته شود)»، «آیه تبلیغ»، «نقشه خوانی غدیر» و «استمرار غدیر تا ظهور» در نظر گرفته شده بود و مطالب عناوین درسی به ترتیب توسط استاد میرشفیعی، استاد میرمعینی، استاد دره زرشکی و استاد میرشفیعی ارائه شد.

برپایه این گزارش، براساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است با هماهنگی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان یزد، مقدمات حضور مبلغین تربیت یافته معارف غدیر به منظور پرده خوانی در مدارس و پارک های سراسر استان فراهم شود.

گفتنی است، در پرده خوانی غدیر بحث امامت، حجاب، عصمت و… به صورت غیرمستقیم با توجه به حوادثی که در غدیر اتفاق افتاده برای مخاطب تبیین می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..