یک استاد دانشگاه مطرح کرد:

نبض صنعت استان یزد در دستان چه کسانی است؟

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: وجود استادان با مرتبه علمی بالا در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی یزد نشان از کار تحقیقاتی ، توام با فعالیت آموزشی اعضای هیأت علمی این دانشکده دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز دکتر علی شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار یزدی نیوز اظهار کرد: دانشکده شیمی واحد یزد بیش از ۲۰ سال قدمت دارد و از سال ۷۳ با گرایش شیمی در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشکده قریب به ده سال است در مقطع کارشناسی ارشد گرایش شیمی آلی دانشجو دارد و علاوه بر آن در رشته شیمی تجزیه، شیمی معدنی و دکتری شیمی هم دانشجو پذیرفته است.

وی در مورد جذب فارغ التحصیلان رشته شیمی در بازار کار گفت: تنوع به کارگیری فارغ التحصیلان شیمی در بازار کار زیاد است، کارخانجات، شرکت‌های داروسازی و .. به جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل این رشته می‌پردازند و بخشی از دانشجویان نیز به ادامه تحصیل پرداخته و به کادر هیأت علمی دانشگاه‌های مختلف اضافه می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه و رئیس دانشکده علوم پایه واحد یزد از راه اندازی رشته پرطرفدار کارشناسی شیمی دارویی به دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: رشته شیمی دارویی بسیار پرطرفدار است و بازار کار مناسبی دارد.

وی وجود رشته‌های مشترک بین رشته شیمی و دیگر رشته‌ها را علت کمی استقبال در رشته‌های کارشناسی ارشد علوم پایه ذکر کرد و به آنا گفت: تمرکز بیشتری روی رشته‌های دکتری داریم و سه رشته دکتری شیمی معدنی، دکتری شیمی تجزیه و دکتری مهندسی شیمی را در سال گذشته به جمع رشته‌های دانشگاه اضافه کردیم.

این استاد دانشگاه برنامه‌ریزی درسی منظم و تشکیل کلاس‌های رشته دکتری و ارشد در آخر هفته را اعلام و اظهار کرد: برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که دانشجو کمترین تردد و توقف را داشته باشد.

اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی یزد را یک نفر استاد تمام، ۷ نفر دانشیار، ۵ استادیار و ۲ نفر مربی هستند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..