به مکتب نرفتم،اما ۸ هزار جلد کتاب خوانده‌ام

no-thumbs

به بهانه درگذشت کهنسال‌ترین شاعر استان یزد که اخیراً در سن 91 سالگی در زادگاهش میبد چشم از جهان فروبست، مصاحبه‌ ای با این شاعر پیش در چند سال قبل را بازمی‌خوانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز یک شاعر میبدی با بیان اینکه ۱۸ هزار شعر سروده که ۵ هزار بیت آن در سال ۸۱ چاپ و ۱۳ هزار بیت آن هنوز چاپ نشده، از مسولین جهت چاپ جلد دوم کتابش درخواست کمک کرد.

"میرزا حسین زارعی" متخلص به "شفیق" بیان کرد: از ۹ سالگی شعر سرودم و هم اکنون ۹۰ سال سن دارم و در اثر بیماری و نداشتن سرمایه و گران بودن کاغذ نتوانستم اشعارم را چاپ کنم.

وی افزود: چندی پیش به خاطر تنهایی و کهولت سن خواستم به خانه سالمندان بروم که دوستانم مخالفت نمودن و من از رفتن به خانه سالمندان منصرف شدم.

وی تصریح کرد: اشعار من در قالب مثنوی، رباعی، غزل و … می‌باشد و بیشتر به شعرهای حافظ، سعدی و پروین اعتصامی علاقمندم و به شعر نو علاقه‌ای ندارم.

شفیق با اشاره به ذاتی بودن شعر در وجودش خاطرنشان کرد: من به مکتب و مدرسه نرفتم و فقط دو ماه نزد شاطر ابراهیم خواندن و نوشتن را فرا گرفتم و شعر گفتن من هم ذاتی و خدادادی بود.

وی افزود: با توجه به اینکه به مکتب و مدرسه نرفتم اما ۸ هزار جلد کتاب داشتم و مطالعه می‌کردم.

وی در مورد آثارش اظهار داشت: مجموعه اشعارم به اسم تحفه مور در سال ۸۱ منتشر گردید.

میرزا حسین زارعی متخلص به شفیق بیان نمود: در منزلم کتابخانه‌ای دارم که به یکی از دوستانم هدیه نمودم.

شفیق در مورد تجلیل از وی بیان کرد: با حضور یک هزار شاعر کشوری در چند سال اخیر مسوولین اداره فرهنگ و ارشاد میبد خواستند از من تجلیل کنند که قبول نکردم.

این شاعر گفت: اخیرا یکی از دانشجویان دانشگاه یزد از روی مجموعه اشعارم به نام تحفه مور پایان نامه نوشته و در کتاب سخنوران نامی معاصر ایران تالیف سید محمد باقر برقعی جلد دهم بع اشعار و آثار من اشاره شده است.

وی در مورد ارتباطش با انجمن شعر میبد گفت: شعرایی که طبع آنها گران است در انجمن شعر میبد شرکت نمی‌کنند برای اینکه هر چیز باید استادی داشته باشد ولی شعرا در شب شعر شرکت می‌کنند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..