المدرسی:

ارتقای مرتبه علمی ۱۵استادیاردانشگاه آزادیزد

no-thumbs

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه تشویق استادان برای ارتقای مرتبه علمی آنها به صورت جدی پیگیری می‌شود، گفت: 15 نفر از استادیاران دانشگاه آزاد اسلامی یزد شرایط رسیدن به مرحله دانشیاری را دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی مناسبت خوبی بود تا گفت‌وگویی با دکتر سیدعلی المدرسی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد دارنده دکتری ژئومرفولوژی از دانشگاه اصفهان داشته باشیم.

*به عنوان نخستین سال، اهم فعالیتهای یک ساله حوزه معاونت آموزش واحد متبوع خود را بیان کنید.

– انتخاب این جانب بعد از طرح تجمیع ۱ دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاد و بالطبع دانشگاه توانست با یک تراز بالاتری در رشته‌های تخصصی‌تر و با تعداد بیشتر خدمات خود را به کشور ارائه دهد. از سال گذشته در ۶۱ رشته کارشناسی ارشد و ۲۳ رشته گرایش دکتری افزایش ظرفیت داشته‌ایم که اهم کارهای انجام شده را می‌توان، ایجاد و استقرار ۵ دانشکده، اخذ مجوز رشته‌های جدید، اینترنتی شدن کامل فرآیند ثبت نام، بازآموزی و بازبینی و تکرار تمامی آئین‌نامه‌های آموزشی دانشگاه، استقرار تمامی مدیران گروه برای تمامی رشته‌های جدید کارشناسی ارشد و دکتری، جذب هیأت علمی، بازنگری در نظم کلاس‌ها، تعریف تشکیلات و چارت دانشکده‌ها، تشکیل شورای عالی آموزش، تصویرسازی برگه‌های امتحانی دانشجویان و فعال‌تر شدن خدمات کارگزینی هیأت علمی برای تکریم اعضاء هیأت علمی و تقویت دفتر سنجش و نظارت دانشگاه نام برد.

* با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و ثبت نام دانشجویان جدیدالورود چه توصیه‌ای به دانشجویان دارید ؟

– ضمن تبریک پذیرفته شدن دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه و خیرمقدم به آنان و تشکر از خانواده‌های محترم‌شان که به دانشگاه آزاد اسلامی اطمینان کرده‌اند باید عرض کنم که به دانشجویان توصیه‌ای دارم و آن اینکه نظم آموزشی را رعایت کنند؛ چراکه از رعایت آن بیش از همه خودشان سود خواهند برد. هر کاری که خارج از تقویم آموزشی انجام شود همراه با معطلی و گرفتاری است که اینها زمان و وقت باارزش دانشجو را تلف خواهد کرد.

*معیار حوزه معاونت آموزش برای انتخاب مدیران گروه و روسای دانشکده‌ها چیست ؟

-بر اساس بخشنامه‌ها مدیران گروه باید با انتخاب منصوب شوند به این شکل که اعضای هیأت علمی تمام وقت هر گروه در موقعی که حکم مدیر گروه قبلی به پایان می‌رسد با حضور رئیس دانشکده مربوط تشکیل جلسه می‌دهند و صورت جلسه به معاونت آموزشی ارسال می‌شود. از بین کسانی که حداکثر آراء را آوردند ۲ اسم برای ریاست دانشگاه ارسال و از سوی ریاست دانشگاه مدیر گروه برگزیده می‌شود. در مورد روسای دانشکده هم به صورت انتخابات از سوی مدیران گروه رئیس دانشکده انتخاب می‌شود. اکنون تمامی مدیران گروه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با درجه استادیاری مشغول به خدمت هستند.

*آیا برنامه‌ای برای تغییر روند کیفی‌سازی آموزش دارید ؟

-در حوزه معاونت آموزش قطعا این امر با جدیت دنبال می‌شود و چند اصل داریم که بزرگترین و جدی‌ترین برنامه حوزه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد است و آن ارتقای مکانیزاسیون، خدمات برتر و نظم در حوزه آموزشی دانشگاه است هر چند برنامه ریزی دقیقی برای روش تدریس و محتوای دروس مطابق با سرفصل وزارت علوم داریم.

*با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید توصیه ای هم برای استادان دانشگاه داشته باشید.

– از اساتید ارجمند و خدوم دانشگاه آزاد اسلامی یزد می‌خواهم زمان و وقت مناسبی برای حضور در دانشگاه صرف کنند تا دانشجویان بتوانند از علم آنها بهره بیشتری ببرند و امیدبخشی به دانشجویان را در سرلوحه کارهای خود قرار بدهند و حوزه معاونت آموزش دانشگاه را نیز با نظرات ارزنده خود یاری دهند.

به گزارش خبرنگار آنا، دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بهره گیری بیش از ۱۵۰ عضو هیأت علمی تمام وقت و بیش از ۲۵۰ نفر عضو هیأت علمی نیمه وقت به ۱۰۰۰ دانشجو پزشکی، ۳۰۰۰ دانشجو علوم انسانی، ۳۶۰ دانشجو علوم پایه، ۴۶۵۰ دانشجوی فنی و مهندسی، ۳۷۰۰ دانشجو مدیریت و حسابداری ، ۶۷۰ دانشجوی کشاورزی و منابع طبیعی، ۲۵۷۰ دانشجو هنر و معماری و ۳۳۰ دانشجو نساجی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..