سیزدهمین دوره مسابقات ملی روز بتن تفت

no-thumbs

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمایت جدی و گسترده از برگزاری مسابقات دانشجویی در سطوح ملی و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف مورد تأکید قرار دارد چرا که انجام مسابقات سبب ایجاد شور، نشاط، هیجان، رشد استعدادها، خودباوری و انتقال تجربیات و دانش فنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تفت، دکتر حمید میرزاده در پیام خود به سیزدهمین دوره مسابقات ملی دانشجویی روز بتن که صبح امروز در مراسم افتتاحیه این مسابقات قرائت شد، آورده است: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای سیاست‌های کلان و اصولی خود بویژه در دو سال اخیر تلاش می‌کند تا با گسترش تحصیلات تکمیلی و تجیهز امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی، رسالت خود را در ارتقای کیفیت آموزش و فراگیر شدن امور پژوهش و همچنین تربیت نیروی انسانی خلاق، پویا و کارآمد برای کشور ایفا کند.

در ادامه این پیام آمده است: در همین رابطه حمایت جدی و گسترده از برگزاری مسابقات دانشجویی در سطوح ملی و بین‌المللی در زمینه های مختلف مورد تأکید قرار دارد چراکه انجام مسابقات سبب ایجاد شور و نشاط و هیجان، رشد استعدادها، خودباوری و انتقال تجربیات و دانش فنی می‌شود. امروز شاهد برگزاری یکی دیگر از رویدادهای مهم علمی در حوزه صنعت ساختمان هستیم. اهمیت برگزاری این مسابقات از آن جهت بیشتر نمایان می‌شود که بتن به عنوان یکی از مصالح پرمصرف جایگاه ویژه‌ای را در صنعت ساختمان به خود اختصاص داده است.

این پیام در ادامه می‌افزاید: کیفیت و دوام بتن به‌طور مستقیم در کیفیت و طول عمر ساختمان‌ها و پروژه‌های بتنی نقش دارد. آن‌گونه که متخصصان صنعت ساختمان اظهار می‌دارند، عمر مفید ساختمان‌ها در ایران به طور میانگین حدود ۲۰ الی ۳۰ سال است. این در حالی است که در بعضی از کشورهای دنیا عمر مفید ساختمان به بیش از ۱۵۰ سال نیز رسیده است.

دکتر میرزاده در ادامه پیام خود آورده است: این موضوع وظیفه دانشگاهیان، مهندسان، تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران این صنعت عظیم را بیش از پیش سنگین می‌سازد و ضرورت دارد تا همه افراد و موسسه‌ها و نهادها در بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت این صنعت تلاش کنند؛ در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی همسو با انجمن بتن ایران که با پایه‌گذاری این مسابقات اقدامی بسیار ارزشمند را انجام داده است برای برگزاری «مسابقات دانشجویی روز بتن» به عنوان یک حرکت مثبت و سازنده و یکی از طرح‌های نمونه برای مشارکت پرشور دانشجویان گام برمی‌دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان پیام خود با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات انجمن بتن ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت و تمامی افراد، ‌سازمان ها، موسسات، شرکت‌های خصوصی و ادارات از جمله سازمان مهندسی ساختمان کشور، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، استانداری یزد و… در برگزاری این دوره از مسابقات ابراز امیدواری کرده است که اینگونه مسابقات دستاوردهای علمی و عملی ارزشمندی را برای صنعت ساختمان کشور به همراه داشته باشد.

به گزارش آنا، این دوره از مسابقات که با حضور جمعی از مسئولان از ساعت ۸ صبح امروز در واحد تفت آغاز شده است،‌ مهمترین رویداد علمی در حوزه صنعت بتن کشور بوده در ۳ سطح دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و شرکت‌ها و کارخانجات تولید بتن و قطعات آن و شرکت‌های ساختمانی برگزار می‌شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..