75 درصد انار یزد صادر می شود:

انارِ یزد؛ گرانترین انار ایران و جهان

رییس اتحادیه سبزی و میوه فروشان گفت: گران‌ترین انار متعلق به یزد است که در سال گذشته 75 درصد آن صادر شده و فقط 25 درصد آن با قیمت نسبتا بالا به بازار آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرئیس اتحادیه سبزی و میوه‌فروشان گفت: با صرفه‌ترین انار دنیا در شهر فین کاشان یافت می‌شود. حسن مهاجران عنوان کرد: این روزها اگر سری به بازار میوه بزنید، متوجه می‌شوید که انار راوند کاشان، فردوس مشهد به بازار آمده‌اند و در قیمت کیلویی ۳۵۰۰ تومان به پایین، به‌فروش می‌رسند.

او ادامه داد:‌ اکنون انار متفرقه نیز در بازار وجود دارد، همچنان که انار آمل، گرگان و… هم در بازار هست ولی دو شهر اصلی که محل تولید انار باشند و انارشان به بازار آمده باشد، راوند و فردوس هستند. رئیس اتحادیه سبزی و میوه‌فروشان بیان کرد: اکنون انار شیلی نیز در بازار هست. البته انار شیلی هم از مدت‌ها قبل به بازار آمده بود و آن زمانی که هنوز انار ایرانی به بازار راه نیافته بود، با قیمت کیلویی ۳۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسید ولی با آمدن انار ایران به بازار قیمت این نوع انار خارجی به کیلویی ۱۲ هزار تومان رسیده است.

او درباره تفاوت انار شیلی با انار ایران، بیان کرد: انار شیلی بسته‌بندی و رنگ و اندازه‌ قابل توجهی دارد ولی به هر حال انار ایرانی تنوع بیشتری دارد. مهاجران درباره انار ایرانی توضیح داد: با صرفه‌ترین انار دنیا در فین کاشان تولید می‌شود. همچنان که اگر پنج کیلو انار این شهر را خریداری کنید، می‌توانید ۴.۵ کیلوی آن را مصرف کنید. چون تفاله ندارد. انار فین امسال هنوز به بازار نیامده ولی به زودی این انار را در بازار مشاهده خواهیم کرد. او همچنین گفت: باکیفیت‌ترین انارهای کشور نیز در شهرهای یزد، ساوه و نیریز شیراز تولید می شوند، انارهای این مناطق دانه مشکی و درشت هستند و همچنین گران‌ترین انار متعلق به یزد است که در سال گذشته ۷۵ درصد آن صادر شده و فقط ۲۵ درصد آن با قیمت نسبتا بالا به بازار آمد.یزدنگاه
 

بخش نظردهی بسته شده است..