تقدیر معاون استاندار یزد از فرماندار میبد

no-thumbs

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به عزم جدی دولت یازدهم در ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور گفت : باید با پایان یافتن برنامه پنجم توسعه رتبه استان را در حوزه مبارزه با بی‌سوادی ارتقاء دهیم و به مرز 100درصد باسوادی در استان دست‌یابیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در سال جاری با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و جمعی از مسئولین استان در سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد.
"محمدعلی طالبی" در این جلسه ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت : شعار روز جهانی سوادآموزی در سال ۲۰۱۵"سوادآموزی و جوامع پایدار" است و مهم‌ترین ویژگی در نظر گرفته‌شده برای آن، بحث یادگیری مادام‌العمر‌است که این شاخص در دین مبین اسلام و فرمایشات حضرت رسول (ص) همواره توصیه‌شده است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور توجه و اهتمام ویژه‌ای به ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور دارند و باید راهکارهای تشویقی برای باسواد شدن بی‌سوادان دیده شود.
طالبی ضمن تشکر از فرمانداران شهرستان‌های یزد، میبد و اشکذر به خاطر تلاش‌های فراوان آن‌ها در حوزه ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان‌های مذکور تصریح کرد : "طرح مهندسی مهاجرین و اتباع خارجه" که در شهرستان میبد انجام‌شده و در کنار این طرح بی‌سوادان این شهرستان نیز شناسایی‌شده‌اند، می‌تواند به‌عنوان الگو در جلسه نشست مشترک فرمانداران مطرح و از این طرح در سایر شهرستان‌های استان نیز استفاده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به پدیده مهاجرت در استان اشاره کرد و گفت : بخشی از بی‌سوادی استان به علت وجود مهاجرین و اتباع خارجی بی‌سواد و کم‌سواد در استان است که باید این مهاجرت را مدیریت و تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کنیم.
طالبی بابیان اینکه امروز استان یزد مسئولیت بعضی از مناطق کشور در حوزه ایجاد اشتغال را نیز بر عهده دارد اظهار داشت : باید با سرمایه‌گذاری در حوزه "صنایع های تک" که استان یزد سرشار از این ظرفیت‌ها است زمینه حضور مهاجرین بی‌سواد و کم‌سواد در استان را کاهش دهیم و بستر را برای اشتغال نیروهای تحصیل‌کرده داخل و خارج استان فراهم نماییم.
گفتنی است در ابتدای دومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، فرمانداران شهرستان‌های یزد و اشکذر، معاون فرماندار میبد و هرکدام از افراد عضو جلسه به ارائه گزارش عملکرد خود در ۶ ماهه اول سال جاری درزمینهٔ ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان پرداختند.

بخش نظردهی بسته شده است..