ندوشن بیشترین آثار معنوی استان را داراست

no-thumbs

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان نمود ندوشن دارای بیشترین آثار معنوی ثبت شده در استان می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزجلسه بررسی مسائل  ومشکلات بخش ندوشن با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،حجت الاسلام و المسلمین جوادی امام جمعه ندوشن،فلاح فرماندار میبد،سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد،کمندی مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان یزد،معاون آب و فاضلاب روستایی استان یزد،معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد،صادقیان مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان یزد و مسئولین شهرستان میبد و بخش ندوشن در اردوگاه بنستان تشکیل شد.

حسین فلاح فرماندار در ابتدای این جلسه گفت:اردوگاه بنستان دارای ظرفیت های قابل توجهی است و حیات وحش ویژه ای نیز دارد که می تواند به عنوان محلی برای نشاط اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت موثر باشد.

فرماندار میبد اظهار داشت ندوشن در دوره ای محرومیت داشته است اما با تلاش هایی که صورت گرفته پیشرفت خوبی داشته است و این مدیون پیگیری های مسئولین است.

فلاح بیان نمود با توجه به ظرفیت های میراث فرهنگی ندوشن نتوانستیم کار خاصی را در این حوزه صورت دهیم.

فرزین خادمی بخشدار ندوشن در این جلسه برخی از اقدامات صورت گرفته را تعریض جاده نیوک-میبد و ندوشن-صدرآباد،تکمیل مخازن آب،برخورداری مردم از نعمت گاز و…برشمرد و مشکلات بخش را خشکسالی،تیغ زدن جاده های مراتع،امهال وام های دامداران،کمبود اعتبار برای مرمت قنات،جاده ندوشن-ورزنه،جاده نیوک-فولادآلیاژی که دارای عرض کم می باشد و ۱۲نفر در ۵سال گذشته در این جاده کشته شدند،معادن،کنارگذر نیوک،واگذاری زمین،کمبود اعتبار در حوزه میراث فرهنگی و  …دانست.

اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش نیز مشکلاتی از قبیل گازرسانی به روستاهای صدرآباد،نیوک و علویه،فرسودگی شبکه داخلی آب روستا نیوک،کنارگذر نیوک،معادن،استقرار خودپرداز در روستاها،ورزش روستاها،واگذاری زمین،کمبود اعتبار برای مرمت قنوات و…را برشمردند.

موحدی فر رئیس آموزش و پرورش شهرستان میبد بیان نمود از اراضی بنستان۶۲هزار مترمربع سند داریم و نیز درخواست۶هکتار زمین کرده ایم وی خواستار برطرف شدن مشکلات زیرساختی این اردوگاه شد.

کمندی مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان یزد در این جلسه در رابطه با امهال وام ها اظهار داشت در صورتی که مدیرشعبه بانک کشاورزی ندوشن خشکسالی ندوشن را تایید نماید مشتریان می توانند با پرداخت سود وام نسبت به تمدید آن برای یکسال اقدام نمایند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان یزد بیان نمود برای نصب خودپرداز در روستاها باید بررسی هایی صورت گیرد و در صورتی که روستا شرایط را داشته باشد،خودپرداز در روستا نصب خواهد شد.

محسن صادقیان مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با اعلام گزارش از روند کار جاده ندوشن-ورزنه اظهار داشت که ۱۹کیلومتر از این جاده که زیرسازی شده است به زودی آسفالت می شود.مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در رابطه با جاده نیوک-فولاد آلیاژی بیان نمود که اکثر این جاده شانه سازی شده است و ابنیه فنی ها باید توسعه داد که دو شهرستان اشکذر و میبد باید نسبت به تامین اعتبار آن اقدام نمایند.

نصیری زاده معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت ندوشن دارای ۱۳۵اثر ثبتی می باشد و دارای بیشترین آثار معنوی ثبت شده در استان می باشد.وی از فرماندار میبد و بخشدار ندوشن بایت همراهی با این اداره کل قدردانی نمود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت می توان کمپ گردشگری،بوم گردی و بازارچه صنایع دستی را در بخش ایجاد نمود.این مقام مسئول ادامه داد یک سرباز برای حفاظت از آثار تاریخی ندوشن در نظر گرفته شده است.نصیری زاده به طرح مشارکتی مرمت آثار و نیز تغییر کاربری آنها نیز اشاره نمود.

سجادی پور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد نیز در این جلسه بیان نمود برای مرمت قنات ندوشن۳۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است و مرمت قنوات را از طریق بودجه ملی اولویت بندی می کنیم.رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد عنوان کرد تیغ زنی جاده های مراتع نیز بخشی از طرف جهادکشاورزی و بخشی از طرف منابع طبیعی صورت خواهد گرفت.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مسئولین حاضر در جلسه بیان نمود خواسته مردم ندوشن این بود که به میبد ملحق شوند تا آباد شود و انشاالله تا پایان سال تحولات خوبی در بخش رخ خواهد داد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..