یزد بالاترین رتبه اشتغال در بخش صنعت

no-thumbs

سه استان کهگیلویه و بویر احمد، البرز و هرمزگان با نرخ بیکاری 16، 15.8 و 15.6 بیکارترین استان‌های کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر مقابل کرمان، همدان و آذربایجان شرقی با نرخ ۵.۹، ۶.۷ و ۷.۸ دارای کمترین نرخ بیکاری هستند.

مرکز آمار گزارش بیکاری فصل بهار در سال جاری را منتشر کرد. بر اساس این گزارش نرخ بیکاری در جمعیت ۱۵ سال و بیشتر به شرح نمودار است. از ۳۱ استان کشور، تنها نرخ بیکاری ۹ استان زیر ۱۰ درصد است و باقی استان‌ها نرخ بیکاری بالای ۱۰ و تا ۱۶ درصد را دارند.

نرخ مشارکت اقتصادی هم در حالی ۴۱.۶ درصد اعلام شده که استان‌های مختلف کشور وضعیت متفاوتی در مورد این شاخص دارند. اردبیل، خراسان رضوی و مازندران به ترتیب با ۴۷.۶، ۴۶.۵ و ۴۵.۷ بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی را دارند. سیستان و بلوچستان، کرمان و قم هم به ترتیب دارای نرخ مشارکت ۳۴.۸، ۳۵.۸ و ۳۶ درصد است.

آذربایجان غربی، کرمان و گلستان سه استانی هستند که بالاترین سهم اشتغال در کشاورزی را در میان استان‌های کشور دارند. درصد اشتغال در بخش کشاورزی راین سه استان به ترتیب ۳۵.۹، ۳۵.۳ و ۳۳.۸ درصد است.

یزد، البرز و قم هم بالاترین اشتغال در بخش صنعت را دارند. درصد اشتغال بخش صنعت در این سه استان ۴۶.۱، ۴۳.۹ و ۴۰.۷ است. تهران با ۶۱.۴ درصد بالاترین آمار را در اشتغال در بخش خدمات دارد. بعد از تهران، بوشهر و قم با ۵۸.۸ درصد در رده دوم قرار دارند.تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..