فرماندار یزد:

دولت تدبیر و امید به مقوله فرهنگ توجه ویژه ای دارد

فرماندار یزد در اولین جلسه شورای توسعه فرهنگی شهرستان یزد گفت: دولت تدبیر و امید به مقوله فرهنگ، پاسداشت و نگاهداشت آن توجه ویژه ای دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، اولین جلسه شورای توسعه فرهنگی شهرستان به ریاست فرماندار یزد برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در ابتدای این جلسه با اشاره به ابلاغ بخشنامه در خصوص تشکیل شورای توسعه فرهنگی در شهرستان های استان اظهار داشت: موضوع فرهنگ از پیچدگی خاصی برخوردار بوده و بسیار گسترده و تأثیرگذار است.

فرماندار یزد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به امر فرهنگ به عنوان یکی از ارکان اساسی جامعه تأکید داشته اند افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام فرهنگی بوده و انقلاب اسلامی ایران نیز بر پایه حاکمیت ارزش های فرهنگی شکل گرفته است.

وی در ادامه خواستار توجه جدی مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع فرهنگ شد و گفت: دولت تدبیر و امید به مقوله فرهنگ، پاسداشت و نگاهداشت آن توجه ویژه و خاصی دارد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود بر توجه به فرهنگ غنی معنوی مردم استان و شهرستان یزد تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر هر فرد یزدی با صفاتی نظیر تدین، صداقت، سختکوشی و راستگو یی شناخته می شود که این خود سرمایه اجتماعی ارزشمندی است که از گذشتگان برای ما به ارث رسیده است.

" شاکری شمسی " افزود: نسل امروز به عنوان میراث دار و امانت دار فرهنگ غنی یزدی باید به گونه ای عمل کند که ضمن پاسداشت آن ، بستر توسعه و اشاعه آن را فراهم کند.

فرماندار یزد در پایان خواستار معرفی افرادی که در زمینه فرهنگی صاحب نظرند از سوی اعضاء شد، تا با بهره مندی از نظرات و پیشنهادات آنان بتوان در راستای تحقق اهداف تعیین شده در این بخشنامه گام برداشت.

بخش نظردهی بسته شده است..