۸ هزار کلاس درس در استان یزد ساماندهی شد

no-thumbs

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به آغاز ثبت نام سال تحصیلی جدید در استان یزد و ساماندهی بیش از هشت هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید یزد، از ثبت نام بیش از ۱۹۷ هزار دانش‌آموز در مدارس یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز احمد شیرزاد با بیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آموزشی موجود در آموزش و پرورش استان یزد در دستور کار این اداره کل در سال تحصیلی جدید است، اظهار داشت: رفع کمبودها از طریق فراخوان جذب نیروهای حق‌التدریسی در استان یزد انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: امسال ۱۹۷ هزار و ۸۱۹  نفر دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در آموزش و پرورش استان یزد ثبت نام کرده، که از این تعداد ۹۹ هزار و ۵۶۲ نفر دانش آموز پسر و ۹۸ هزار و ۲۵۷ نفر دانش‌آموز دختر هستند.

شیرزاد با اشاره به اهمیت خرید خدمات آموزشی در زمان آغاز سال تحصیلی جدید افزود: در استان یزد بیش از ۱۵ هزار نفر فرهنگی در قالب عوامل اداری، آموزگار، مدیر، مشاور و نیروهای خدماتی، در یک هزار و ۶۱۵ مدرسه، فعالیت تعلیم و تربیت را در سال تحصیلی جدید به عهده دارند.  

وی تصریح کرد: امسال در استان یزد ۱۰ هزار و ۱۳۴ نفر در مقطع پیش دبستانی، یکصد و یازده هزار نفر در دوره ابتدایی، ۴۴ هزار و ۷۰۲ نفر در مقطع متوسطه اول، یک هزار و ۶۲ نفر در حوزه دانش‌آموزان استثنایی و بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم برای اشتغال به تحصیل در آموزش و پرورش یزد ثبت نام کردند.

وی با اشاره به ورود ۱۰ هزار و ۷۸۷ نفر دانش آموز پسر و ۱۰ هزار و ۲۷۴ دانش آموز دختر پایه اولی به مدرسه در استان یزد ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیش از ۶۹۷ کلاس درس برای ساماندهی دانش آموزان پایه اولی در استان یزد تجهیزد کرده است.

شیرزاد با اشاره به تجهیز ۸ هزار و ۵۵۷ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید، در استان یزد خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار دانش‌آموز استثنایی یزدی، در ۴ شهریور ماه امسال، سال تحصیلی خود را در ۲۲ مدرسه استان یزد آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تشکیل اولین جلسات انجمن اولیا و مربیان، شوراهای دانش‌آموزی، برگزاری مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید، برگزاری جشن شکوفه و غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش دبستانی و نواختن زنگ مهر و مقاومت همزمان با سراسر کشور در یزد را از جمله برنامه‌های فرهنگی ویژه هفته استقبال از مهر در استان یزد عنوان کرد.

وی سر دادن بانگ توحید در تمام مدارس استان یزد، همزمان با وقت شرعی روز اول مهر و برگزاری اولین نماز جماعت دانش‌آموزان کل استان یزد به امامت نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها را، از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته استقبال از مهر در استان یزد دانست.

شیرزاد با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۵ هزار و ۲۷۰ دانش‌آموز پایه هفتم در سال تحصیلی جدید در استان یزد گفت:  برگزاری جشن جوانه‌ها، ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم از دیگر برنامه‌های تدوین شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش یزد است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..