منشور کارگزاران آماده شد

no-thumbs

کارگزاران یک دکترین سیاسی و فرهنگی دارد که در تاریخ احزاب ایران کم سابقه بوده و اهداف به شکلی مشخص شده‌اند که به جای آنکه بنگاه انتخاباتی باشند، هدفگذاری بالاتر از انتخابات دارد و می‌خواهد تشکیلاتی برای تربیت نیروی سیاسی باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمد قوچانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از برگزاری کنگره حزب کارگزاران  سازندگی قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با اشاره به انتشار اولین بیانیه کارگزاران سازندگی در دی ماه ۱۳۷۴  گفت: سعی داریم در زمانی نزدیک به همان زمان و در بیستمین سالگرد تاسیس کارگزاران کنگره را برگزار کنیم.

سردبیر نشریه صدا با اشاره به مراسمی که مردادماه برگزار شده بود، گفت: در پیش کنگره حزب کارگزاران بیست و هشت استان نماینده داشتند.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های اساسنامه حزب کارگزاران که در آن کانون‌های حزبی تعریف شده‌اند و افرادی که گرد یک فعالیت باشند کانون نامیده می‌شوند و رئیسان کانون‌ها در کنگره حق رای دارند، گفت: در پیش کنگره کارگزاران نزدیک به ۴۰۰ نفر حضور داشتند و بنا بر این شد که کنگره رسمی حزب طبق اساسنامه اواخر پاییز برگزار شود و بعد از آن نیز کنگره‌های کارگزاران سازندگی به صورت مرتب برگزار خواهد شد.

محمد قوچانی درباره خبری که برخی از سایت‌ها درباره تدوین منشور حزب کارگزاران نوشته بودند، گفت: این منشور نیازی به تصویب در کنگره حزب ندارد و صرفا باید در شورای مرکزی کارگزاران تصویب شود و تصویب این منشور یکی از وظایفی است که بر عهده شورای مرکزی است و از سوی شورای مرکزی به دفتر سیاسی سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه منشور این حزب در واقع تفصیل مرامنامه حزب است که به وزارت کشور سال ۷۸ ارائه شده گفت : مشروح و تفصیل و تنظیم این منشور بر عهده کمیته سیاسی گذاشته شده است.  با این حال این منشور مرامنامه نیست و نیازی به تصویب در اساسنامه حزب ندارد و بعد از تدوین در کمیته سیاسی به شورای مرکزی حزب ارائه می‌شود.

قوچانی با اشاره به اینکه تدوین منشور از سال گذشته در دستور حزب قرار گرفته بود، گفت: امسال هم در ۸ جلسه این منشور بررسی و یک پیش نویس آماده شده و برای آنکه از نظرات اعضای کارگزاران در سراسر کشور آگاه بشویم در پیش کنگره حزب که اعضای ۲۸ استان در آن حضور داشتند به صورت مکتوب در اختیار آنان قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه برای جمع آوری نظرات اعضای حزب یک کارگروه مشخص شده است، گفت: دو هفته پیش یک جلسه آموزشی برای معرفی داشتیم و هر پیشنهادی برای تنظیم و تکمیل به ما برسد را بررسی می‌کنیم و در کنگره از این پیش نویس رونمایی خواهیم کرد.

محمد قوچانی افزود: کارگزاران سازندگی در کنگره خود به یک جمع بندی از فعالیت بیست ساله دست خواهد زد.

وی افزود: ما پراگماتیک نیستیم و عملگرای مطلق هم نیستیم. در واقع کارگزاران بیش از اینکه حزب ایدئولوژیک داشته باشد یا حزبی باشد که کارمندان تمام وقت در آن مشغول به فعالیت باشند، به حزبی بدل شده است که یک دکترین سیاسی و فرهنگی دارد که در تاریخ احزاب ایران کم سابقه بوده و اهداف به شکلی مشخص شده‌اند که به جای آنکه بنگاه انتخاباتی باشند، هدفگذاری بالاتر از انتخابات دارد و می‌خواهد تشکیلاتی برای تربیت نیروی سیاسی باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..