مشکلات آب بخش بهمن با جدیت پیگیری شود

no-thumbs

بخشدار بخش بهمن ابرکوه گفت: از مسئولان می‌خواهیم که مشکلات آب بخش بهمن را جدی‌تر دنبال کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  فارس «علی‌اکبر اسحاقی» در جمع کشاورزان بخش بهمن با حضور مسئولان آب منطقه‌ای یزد و جمعی از مسئولان ابرکوه اظهار کرد: همه می‌دانیم که آب مایه حیات است و شاید دیر از خواب غفلت در مورد آب بیدار شده‌ایم.
وی افزود: اگر چه دیر متوجه شده‌ایم که چنانچه از لحاظ آب دچار مشکل شویم و یا آب موجود حفظ نشود، دچار چه گرفتاری‌های بزرگی خواهیم شد اما باید هم‌اکنون چاره‌اندیشی کرد. اسحاقی ادامه داد: بحران آب جدی‌تر از آن است که فکر می‌کنیم و به طور قطع کشاورزان بهتر از ما با این مشکل آشنا هستند.
این مسئول با تأکید بر این‌که تنها بهره‌برداران آب می‌توانند به خودشان در این مورد کمک کنند، عنوان کرد: از مسئولان نیز می‌خواهیم که به این بخش در زمینه آب توجه ویژه داشته باشند. وی افزود: این منطقه در مورد آب، پایین دست حساب می‌شود و شهر ابرکوه و بخش مرکزی بالادست به حساب می‌آیند.
بخشدار بهمن با تأکید بر این‌که مدیریت آب توسط کشاورزان بخش بهمن باید به صورت جدی‌تری انجام شود، ادامه داد: در واقع چنانچه مدیریت آب در مناطق بالادست به درستی به اجرا در بیاید، بر روی منابع آبی بخش بهمن تأثیرگذار است و این مسئله کمک بزرگی به کشاورزان این بخش است.
اسحاقی گفت: مسئولان استان نیز باید استان‌های همجوار را با هماهنگی هر چه بیشتر به سمت مدیریت آب در این استان‌ها سوق دهند. بخشدار بهمن در مورد انتظار از کشاورزان بخش بهمن در مورد مدیریت منابع آبی عنوان کرد: از کشاورزان می‌خواهیم که همت بیشتری برای استفاده از منابع بانکی اختصاص یافته به طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی داشته باشند زیرا تسهیلات خوبی در این مورد در بخش بهمن در نظر گرفته شده است. بخش بهمن در شهرستان ابرکوه و متشکل از دهستان‌های اسفندار و مهرآباد و شهر مهردشت است که بر اساس سرشماری سال ۸۵، بالغ بر ۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در یزد کشف شد
رئیس پلیس آگاهی استان گفت: پلیس استان هنگام گشت‌زنی در کمربندی شهر یزد، یک دستگاه تریلی«قیرکش» را با ۳۰ هزار لیتر نفت کوره قاچاق توقیف کرد.
به گزارش از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علیرضا خالقی» اظهار کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی به یک دستگاه تریلی قیرکش که از یزد عازم جنوب کشور بود مشکوک شده و خودرو را برای بررسی مدارک، متوقف کردند. وی ادامه داد: راننده تریلی با ارائه مدارک جعلی، محموله خودرو را قیر اعلام کرد که با درایت ماموران پلیس و بازرسی از تانکر تریلی، ۳۰ هزار لیتر نفت کوره قاچاق کشف شد.
خالقی با اشاره به این‌که قاچاق تاثیر منفی بالایی بر اقتصاد کشور دارد، ارزش این محموله کشف شده را ۵۴۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد. رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در جوامعی که قاچاق کالا و فرآورده‌های نفتی، جرم به شمار می‌رود باید در نخستین گام مردم را با زوایای پنهان این معضل اجتماعی و پیامدهای منفی آن آشنا کرد. وی افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و فرآورده‌های نفتی، همکاری و همراهی مردم با نیروی انتظامی است که سبب بسته شدن راه‌های قاچاق به روی قاچاقچیان می‌شود.

بهره‌برداری از پارک بانوان اشکذر تا پایان سال
شهردار اشکذر از بهره‌برداری از پارک بانوان، قسمتی از آسفالت بلوار مهدیه، آزادسازی بلوار شهید دهقانی و حصارکشی زمین‌های رها‌شده در شهر تا پایان امسال خبر داد.
به‌گزارش همشهری «مهدی جعفری‌پور اشکذری» از دیگر اقدامات شهرداری تا پایان سال به تکمیل میدان ورودی فیروزآباد، بهره‌برداری از فاز یک پارک بزرگ شهر و آماده‌سازی شهرک صنعتی نیکو اشکذر اشاره کرد. وی اولویت کاری شهرداری را خدمت‌رسانی، توسعه کیفی شهر، زیباسازی مبلمان شهری، توجه به نظافت شهر و توسعه زیرساخت‌های شهری عنوان کرد.
جعفری‌پور از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرک صنعتی نیکو اشکذر خبر داد و گفت: هزینه آماده‌سازی این شهرک صنعتی با جذب شرکت‌های سرمایه‌گذار برگشت داده می‌شود. وی به اجرای طرح کمربندی کنارگذر اشکذر اشاره کرد و افزود: طرح کمربندی کنارگذر اشکذر یکی از طرح‌های بزرگ شهرداری است که با اتصال اشکذر به زارچ مسیر رفت و آمدی خوبی را بین این دو حوزه شهری ایجاد می‌کند. شهردار اشکذر به واگذاری کار ساخت مجتمع فرهنگی خیری کلانتریان به شهرداری خبر داد و گفت: این مجتمع فرهنگی در محل پارک بزرگ شهر ساخته شده و مجهز به سالن آمفی تئاتر نیز خواهد بود.

اصلاح هندسی تقاطع مهریز
شهردار مهریز از آغاز ساخت میدان واقع در تقاطع خیابان شهیدمنتظری و بلوار شهید کعبه برای اصلاح هندسی این نقطه خبر داد.
به گزارش همشهری «محمدرضا زارعیان» افزود: خیابان شهید منتظری یکی از خیابان‌های قدیمی این شهرستان محسوب می‌شود که ساکنان آن سال‌هاست متقاضی ساخت میدان در محل تقاطع این خیابان با بلوار شهید کعبه هستند.
وی ادامه داد: آزادسازی بخشی از املاک خیابان شهید منتظری برای تعریض این خیابان انجام شده و آزادسازی مابقی املاک در دستور کار شهرداری قرار دارد.
شهردار مهریز گفت: چندی پیش آگهی تملک و تکمیـل خیابان شهید منتظری مهریز ازسوی شهرداری مهریز منتشر شد تا بر اساس قانون، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که املاک آنها در طرح مذکور قرار گرفته خریداری شود. وی ادامه داد: بر اساس این آگهی عمومی از مالکان خواسته شد که حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از انتشار با در دست داشتن مدارک مالکیت برای توافق یا تعیین کارشناس به شهرداری مهریز مراجعه کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..