معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد:

۴۰۰ خانواده یزدی در نوبت اخذ فرزندخواندگی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد با اشاره به حدود 400 پرونده در نوبت برای اخذ فرزندخواندگی در استان، گفت: این تعداد بسیار بیشتر از کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست مراکز تحت نظارت بهزیستی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایسنا ، هرچند در سال‌های اخیر پیشرفت‌های پزشکی بسیاری از مشکلات زوجینی که نمی‌توانستند از نعمت فرزند برخوردار باشند را برطرف کرده و زوج‌های زیادی صاحب فرزند شده‌اند ولی با این وجود هنوز هم بسیاری از زن و شوهرها از این نعمت محروم هستند.

البته در سال‌های اخیر نیز پس از گذشت چند دهه، قانون فرزندخواندگی با اصلاحاتی همراه بوده که این امکان را برای زوج‌های متقاضی این امر سهل‌تر کرده است ولی با این حال در استان یزد زوج‌های زیادی هنوز هم در انتظار پذیرش فرزنده‌خوانده هستند.

"جمال پایدار" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، در این باره می‌گوید: در حال حاضر ۱۴۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز تحت نظارت بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به تقاضاهای متعدد خانواده‌های یزدی فاقد فرزند برای اخذ سرپرستی این کودکان، تصریح می‌کند: کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرستی که مجهول‌الهویه هستند یا عدم صلاحیت والدین و خانواده‌هایشان از طرف دادگاه صادر شده باشد، به متقاضیان فرزندخواندگی طی مراحل اداری تحویل داده می‌شود.

پایدار با بیان این که در حال حاضر حدود ۴۰۰ پرونده درخواست از سوی خانواده‌های یزدی در نوبت فرزندخواندگی است، خاطرنشان می‌کند: فرزندخواندگی‌ها به دو صورت امین موقت و فرزندخوانده صورت می‌گیرد.

به گفته وی، در سال گذشته تعداد ۲۰ کودک به متقاضیان فرزندخواندگی در استان واگذار شده و مدت گذشته از در سال جاری نیز تعداد هشت فرزند تحویل خانواده‌های واجد شرایط در استان شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در پایان نیز در مورد به سرپرستی گرفتن کودکان بی‌سرپرست غیر بومی از سوی یزدی‌ها، اظهار می‌کند: با توجه به این که تعداد متقاضیان فرزندخواندگی و تعداد فرزندان واجد شرایط واگذاری فاقد سنخیت است لذا خانواده‌هایی نیز  متقاضی فرزند غیربومی هستند

بخش نظردهی بسته شده است..