ثبت ۳۷۰۰ ازدواج در ۵ ماهه نخست در یزد

no-thumbs

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد رتبه ۲۵ کشور در زمینه ازدواج را دارد، گفت: ۳۷۲۶ ازدواج در ۵ ماهه نخست امسال در یزد ثبت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سیدمحمد طباطبایی در نشست شورای ثبت احوال استان یزد که در استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۱۳۵۵ رشد متوسط سالانه در استان یزد ۲ و هفت دهم بوده ولی در سال ۹۰ این رقم به  یک و سه دهم درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان این مطلب که کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال در کشور ۲۳ و چهاردهم درصد ولی در یزد ۲۴ و هشتم دهم درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، گفت: در استان یزد ۳۱ و سه دهم درصد جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند.

طباطبایی با تاکید بر این مطلب که نکته قابل توجه در خصوص جمعیت بحث تحدید جوانی جمعیت است، گفت: طبق برآوردها، در حال حاضر سالانه حدود ۲۵ هزار نفر از گروه جمعیت جوانان استان خارج شده و به گروه میانسالی وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: بالاترین میزان جمعیت استان یزد به تفکیک شهرستانی و طبق سرشماری سال ۹۰، در شهرستان یزد با ۵۸۲ هزار و ۶۸۲ نفر نفر و پایین ترین میزان هم در بهاباد با ۱۵ هزار و ۳۳۱ نفر است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد افزود: رشد سالانه جمعیت در تمام شهرها به غیر از مهریز و تفت مثبت بوده ولی در تفت و مهریز رشد منفی جمعیت وجود دارد.

طباطبایی در ارتباط با بحث ازدواج، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، سه هزار و ۷۲۶ مورد ازدواج به ثبت رسیده و در سال گذشته نیز شاهد ثبت هشت هزار و ۹۲۹ ازدواج بودیم.

وی افزود: بیشترین نرخ ازدواج در سال گذشته متعلق به شهرستان خاتم با نرخ ۱۶ در هزار نفر و کمترین نرخ برای شهرستان اشکذر با نرخ ۶ در هزار نفر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد ادامه داد: میانگین سن ازدواج خانم‌ها در سال ۸۷ رقم ۲۱ و دو دهم درصد بوده ولی در سال ۹۴ معادل  22 و سه دهم درصد است که تقریبا یک سال افزایش پیدا کرده است.

طباطبایی با بیان این مطلب که میانگین سن مردان هنگام ازدواج هم در سال ۸۷ معادل ۲۵ و چهار دهم درصد ولی در سال ۹۴ به ۲۶ و یک دهم درصد رسیده، گفت: در بین مردان هم شاهد رشد یک ساله سن ازدواج بوده‌ایم.

وی نرخ کشوری طلاق در هر هزار نفر را ۲ و یک دهم و در استان یزد یک و دو دهم دانست و گفت: در حال حاضر به ازای هر ۴۴ ازدواجی که در کشور ثبت می‌شود، ۱۰ طلاق و در استان یزد به ازای هر ۶۷ ازدواج ۱۰ طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد خاطرنشان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان نرخ طلاق پایین‌تری نسبت به یزد دارند و به صورت کلی هشت صدم درصد از طلاق‌های کشور مربوط به استان یزد است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..