14 و 15 بهمن‌ماه در دانشگاه یزد:

اولین همایش ملی بحران آب و مدیریت آن در مناطق خشک ایران

همایش ملی بحران آب و مدیریت آن در مناطق خشک ایران 14 و 15 بهمن‌ماه امسال به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز دکتر "کمال امیدوار" دبیر علمی این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، ضمن اعلام این خبر، در مورد هدف از برگزاری این همایش تصریح کرد: مشکلاتی کم‌آبی و خشکسالی ۱۵ سال گذشته کشور به ویژه در مناطق خشک ایران و از سوی دیگر افزایش مصرف آب علی رغم محدودیت منابع آبی باعث شده تا برای تداوم زندگی در این قبیل مناطق از جمله استان یزد نیازمند تدبیر باشیم چرا که اگر با این شرایط پیش برویم، شاید یزد در چند سال آینده اصلاً جای زندگی نباشد.

وی افزود: این همایش در واقع زنگ خطری برای همه مردم کشورمان به خصوص ساکنان مناطق خشک ایران است تا از این طریق اهتمام بیشتری برای مدیریت منابع آبی محدود باقیمانده داشته باشند و درست مصرف کنند.

امیدوار در ادامه محورهای اصلی همایش را نیز شامل خشکسالی و تغییرات آب و هوایی، مدیریت منابع آب در شرایط کم آبی، کاربرد و مدیریت آب‌‌های نامتعارف در مناطق خشک، مدیریت مصرف آب، بازیافت آب و توسعه پایدار، تاب آوری و مدیریت بحران و نیز مدیریت و انتقال بین حوضه‌ای، ذکر کرد.

وی آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش واقع در دانشگاه یزد را  15 آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: نتایج داوری مقالات نیز تا پنجم دی‌ ماه اعلام می‌شود و آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در همایش هم تا پانزدهم ۱۵دی‌ماه تعیین شده است.

دبیر علمی همایش ملی بحران آب با بیان این که مقالات برتر در مجله کاوش‌های جغرافیایی مناطق بیابانی چاپ خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقمندان برای ارسال مقالات یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت همایش به آدرس http://iscconferences.ir/YAZDUN مراجعه کنند.

به گفته این مسئول، این همایش توسط گروه جغرافیای دانشگاه یزد و با همکاری استانداری یزد، سازمان مدریت و برنامه‌ریزی استان، انجمن علمی مدیریت و کنترل مناطق بیابانی ایران، انجمن هواشناسی، انجمن اقلیم‌شناسی، انجمن ژئومورفولوژی، مؤسسه شاخص پژوه، انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران برگزار می‌شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..