مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد:

سرآمدی یزد از لحاظ امنیت سرمایه گذاری در کشور

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد خواستار توجه مسوولان به وضعیت رکود برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در دوران تحریم شد و گفت : این استان از لحاظ امنیت سرمایه گذاری و نیروی انسانی سرآمد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی نمازی در دیدار با مدیر جدید شعب بانک کشاورزی یزد با بیان اینکه بورس، گمرک، امور مالیاتی، امول تملیکی و بیمه ها و بانک ها ، دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در این استان هستند، تعامل و همکاری بین این مجموعه ها طی یکسال گذشته را خوب ارزیابی و تاکید کرد :

این تعامل موجب رشد و پویایی بخش های اقتصادی خواهد شد.
وی با تاکید بر تعامل بیشتر و تشکیل نشست های مشترک بین این دستگاهها از رایزنی مسایل اقتصادی استان در دیدار با برخی مقامات کشور و وزیر اقتصاد خبر داد و اظهار کرد : در این دیدار ها ضمن بیان شاخص های اقتصادی، مسایل و مشکلات اقتصادی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و تعامل سیستم اقتصادی می تواند نقش موثری در ارائه گزارش مستند اقتصادی داشته باشد.
نمازی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات با همفکری قابل حل است خاطرنشان کرد : نباید مسوولان کشور را با مسائلی که در سطح استان قابل حل است درگیر کرد ، زیرا موجب اتلاف وقت آنها می شود.
وی با قدردانی از خدمات بانک کشاورزی گفت : این بانک مورد اعتماد و خواستگاه مردم و دارای شاخص های عملکرد مثبت بخصوص در بخش کشاورزی است.
نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان یزد در بخش دیگری از سخنانش بر تحقق سیاست های اقتصادی دولت تاکید کرد و مهار تورم را از سیاست های اولویت دار دولت برشمرد و گفت : خروج از رکود اقتصادی نیز در برنامه مسئولان کشور قرار دارد.
وی با اشاره به اقتصاد پساحریم ، بازار و اقتصاد آینده کشور را امیدوار کننده خواند و تصریح کرد : با لغو کامل تحریم ها رونق اقتصادی نیز حرکت خود را شتاب خواهد بخشید .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان یزد هم در این دیدار با بیان اینکه این بانک دولتی است آمادگی خود را برای همکاری با مجموعه و سیستم اقتصادی استان اعلام کرد.
علی کمندی هماهنگی و تعامل دستگاههای اقتصادی استان یزد در مقایسه با سایر استان های کشور را مثبت ارزیابی کرد و کمبود سرمایه و سپرده را از مشکلات سیستم بانکی برشمرد و خواستار ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات صاحبنظران برای رفع این مشکلات شد.
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد هم از رشد ۲۷ درصد سپرده های این بانک در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲خبر داد و گفت : میزان سپرده ها در پایان سال گذشته به شش هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال رسید.
محمد دهقان منشادی افزود : مانده تسهیلات بانک کشاورزی استان در سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد رشد داشت و به ۹ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال رسید.
وی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در تسهیلات اعطایی ۷۴ درصد است گفت : بانک کشاورزی یزد در زمینه جذب سپرده های مردم رتبه پنجم کشور را دارد و در زمینه وصول مطالبات در سال گذشته رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

بخش نظردهی بسته شده است..