مسابقات اسب های اصیل ایرانی در اردکان

مسوول کمیته تبلیغات و سازمان دهی برگزاری مسابقات زیبایی اسب اصیل در یزد و هیات سوارکاری استان گفت : این روزها شهرستان اردکان میزبان اسب های اصیل ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرضا رحمانی افزود : هیجدهمین دوره مسابقات زیبایی اسب اصیل ایران جام میسترال ار تی ای از ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه در ورزشگاه آزادی شهرستان اردکان برگزار می شود .

وی اضافه کرد : رقابت بین ۱۷۵ اسب عرب ، اسب های خالص ایرانی که پدر و مادر از تولیدات ایرانی هستند و تیره و خون ایرانی دارند ونیز اسب هایی که تولید داخلی و به نوعی غرور ملی محسوب می شوند ،(اسب هایی که پدر یا مادرشان وارد ایران شده اند) و همچنین اسب هایی که وارد کشور شده اند.
این مسوول اظهار کرد : رقابت در سطح c بین الملل و جهانی با قضاوت چهار داور از کشورهای اروپایی و مسوول کمیته نظارت و ورودی مسابقات و هماهنگی شرکت کنندگان در مسابقات که زیرنظر سازمان جهانی اسب عرب و سازمان اسب عرب اروپا و نیزدر تقویم ایکاهو هم مسابقات استان یزد ثبت شده است .
رحمانی گفت : هر سال ما دو جشنواره در استان یزد برگزارمی کنیم یکی جشنواره ای که در اردیبهشت ماه و دیگر در شهریور ماه برگزار می شود که امسال به میزبانی اردکان است .
وی خاطرنشان کرد : این فرصت مناسبی است که مسابقه را از نظر کمی و کیفی به درجه مطلوب و بالایی برسانیم و رضایت برگزار کننده ، شرکت کنندگان و مهمانان که دراین جشنواره حضور دارند را جلب کنیم تا در مراحل بعدی در حوزه توسعه ، پرورش و همچنین ارتقای سطح تولید اسب های خالص ایرانی گام های موثری در شهرستان اردکان و در کل استان یزد که یکی از خواستگاه های امروزه تولید اسب اصیل است برداریم .
این مسوول گفت : این جشنواره ها فرصتی برای آشنایی خانواده ها با اسب ، سوارکاری و ایجاد علاقه و حضورشان که نوعی سرمایه محسوب می شود خواهد بود.
دبیر هیات سوارکاری اردکان افزود : نزدیک به ۱۷۵ راس اسب در این مسابقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۵ راس اسب مربوط به خالص ایرانی است.
محسن مروتی گفت : اردکان به عنوان پایگاه اسب خالص ایرانی مطرح است و یزد نیز نزدیک به ۶۵ درصد از اسب ایران را به خود اختصاص داده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..