افزایش ۵ درصدی تولد در شهرستان ابرکوه

no-thumbs

رییس ثبت احوال ابرکوه گفت : آمار ولادت در این شهرستان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزغلامرضا شفیعی  اظهار کرد : در این مدت ۴۵۵ نفر درشهرستان ابرکوه متولد شدند که ازاین تعداد ۲۳۷ نفر پسر و ۲۱۸ نفرد ختر که اکثرنام این نوزادان به ترتیب محمد، علی و فاطمه است.
وی افزود : خانوادها بیشتر نام های فرزندانشان را از اسامی ائمه اطهار (ع) برای پسران از نام محمد، علی، امیرعلی، حسین ، ابوالفضل، محمد طاها، امیر محمد و امیرعباس و برای دختران نام فاطمه، زهرا ، زینب و ریحانه انتخاب کردند.
این مسوول بابیان اینکه در همین مدت ۲۱۷ مورد ازدواج ثبت شد که با کاهش دو درصدی روبرو بوده است ، ادامه داد : ۱۱۰ مورد وفات ثبت شده که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.
وی از ثبت ۳۰ مورد طلاق طی پنج ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد : این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.
شفیعی از صدور بیش از ۶۱۰ مورد کارت ملی هوشمند در پنج ماهه امسال خبر داد و یادآور شد : برای افراد بالای ۱۵ سال درهمین مدت یکهزار و ۱۷۸ فقره شناسنامه مکانیزه صادر شده که بر اساس فن آوری جدید از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است.
شهرستان ابرکوه با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری جنوب یزد واقع است.

بخش نظردهی بسته شده است..