سهم زنان در اشتغال یزد باید افزایش یابد

no-thumbs

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت مشارکت زنان در جامعه گفت: سهم زنان در اشتغال استان باید افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحمیده وزیری در چهارمین نشست مجمع مدیران زن استان یزد با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی زنان در جامعه اظهار داشت: حاکم بودن فضای سنتی در استان یزد از جمله مهمترین چالش انتصاب مدیران زن در یزد است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به وجود ۳ مدیرکل زن در استان یزد گفت: مسئولان باید بیش از پیش در جهت توانمندسازی و ایجاد زمینه های مشارکت بانوان در جامعه اقدام کنند.

وزیری حمایت از تشکل های مردم نهاد را در راستای پیشبرد اهداف جامعه زنان در جامعه ضروری دانست و بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی و جلسات متعدد توانمند سازی بانوان توسط مرکز امور بانوان کشور، از جمله اقدامات موثر در این حوزه است.

وی با اشاره به ضرورت سهم داشتن بانوان در حوزه اشتغال، در دو بخش خصوصی و دولتی افزود: ایجاد کارآفرینی ویژه بانوان، راه اندازی بازارچه های عرضه محصولات تولیدی توسط بانوان و پرداخت تسهیلات بلند مدت با بهره کم، از جمله راهکارهای حمایت از اشتغال بانوان به ویژه بد سرپرستان در استان یزد است.

وی حضور و مشارکت زنان در مسائل اجتماعی به ویژه در انتخابات شورای شهر را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: عدم اعتماد به نفس کافی از مهمترین مشکلات زنان در جامعه استان یزد است.برنا

بخش نظردهی بسته شده است..