مدیرکل بهزیستی یزد:

بیش از یک میلیارد برای ساماندهی متکدیان در یزد هزینه شده است/۱۰۶ نفر متکدی از سطح شهر توسط شهرداری جمع آوری شد

مدیرکل سازمان بهزیستی یزد با اشاره به اهمیت و ضرورت تشکیل ستاد ساماندهی متکدیان در استان گفت: بیش از 1 میلیارد ریال از سوی بهزیستی برای ساماندهی متکدیان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز جلیل عفتی در یزد، با بیان اینکه دلایل مختلفی از قبیل اقتصادی، روانی و جسمی در بروز تکدی گری نقش مأثر دارند اظهار داشت:  بر اساس قانون ساماندهی متکدیان معلول و سالمندان به عنوان بخشی از مسئولیت های این سازمان در دستورکار بهزیستی قرار دارد.

مدیرکل سازمان بهزیستی یزد با اشاره به ضرورت راه اندازی اردوگاهی ویژه ساماندهی متکدیان در استان گفت:  متأسفانه علارغم تنظیم و تدوین صورتجلسه ای با حضور نمایندگان شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی و سازمان مدیریت برنامه ریزی استان در این مورد هنوز هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

عفتی با بیان اینکه در حال حاضر تمام مسئولیت ساماندهی متکدیان بر دوش سازمان بهزیستی است افزود:  در سال گذشته بیش از ۱۰۶ نفر متکدی از سطح شهر توسط شهرداری جمع آوری شده اند.

وی با اشاره به جمع آوری بیش از ۹ نفر متکدی در ایام ابتدایی امسال گفت:  بعد از جمع آوری متکدیان از سطح شهر اقدامات مختلف پذیرش، اسکان موقت، اقدامات تشخیصی از نظر نوع اختلال و آزمایش های پزشکی توسط مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی انجام می شود.

وی با اشاره به جمع آوری ۱۱۵ نفر متکدی در سال گذشته و ابتدای سال جاری در یزد افزود:  از این آمار ۳۶ نفر مرد و ۷۹ نفر زن بوده، که شامل ۳۴ نفر اتباع بیگانه، ۴۲ نفر مهاجر از خراسان جنوبی، ۲۷ نفر مهاجر از استان هرمزگان، ۱۱ نفر از استان فارس و ۱ نفر یزدی است.

مدیرکل سازمان بهزیستی یزد با بیان اینکه در سال ۹۳ مبلغی بیش از ۱ میلیارد ریال از سوی این سازمان در جهت ساماندهی متکدیان در استان هزینه شده است اظهار داشت:  از کل آمار متدکیان جمع آوری شده در یزد بیش از ۳۱ نفر از کودکان زیر ۱۴ سال هستند.

جلیل عفتی با اشاره به ضرورت همبستگی بین ادارات در مورد ساماندهی متکدیان در استان گفت:  شهرداری باید بنا به رسالت خود نسبت به راه اندازی اردوگاه ویژه متکدیان در استان اقدام کند.

وی جمع آوری معتادان از سطح شهر و ساماندهی آنها در مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی یزد را از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد.

وی افزود:  مردم باید توجه داشته باشند که کمک به متکدیان در حقیقت فراهم کردن زمینه گسترش تکدی گری در جامعه است.

عفتی با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد از متکدیان در استان از افراد غیر بومی هستند تصریح کرد:  اگر در جامعه فرد با افرادی نیازمند کمک های مالی و غیره باشد می تواند از طریق قانونی توسط مراجعه به دستگاههای زیربط نسبت به حل مشکل خود اقدام کند.

وی تشکیل ستاد ساماندهی متکدیان در استان به صورت مستمر را یکی از مهمترین و بهترین راه حلهای برطرف کردن مشکلات تکدی گری در استان عنوان کرد.برنا

بخش نظردهی بسته شده است..