جشنواره قصه‌گویی غنچه‌های آسمانی در بهاباد

no-thumbs

جشنواره قصه‌گویی ویژه سنین مختلف از کودکان تا پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در بهاباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز زهرا حدادزاده مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهاباد عصر امروز در جشنواره قصه گویی شهرستان بهاباد، هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، تشویق و ترغیب کودکان و مربیان به قصه‌پردازی و قصه‌گویی و انتخاب برترین‌های قصه‌گویی بصورت مشترک بین مراکز فرهنگی هنری عنوان کرد.

حدادزاده خاطرنشان کرد: قصه‌گویی در سرزمین ما اگر چه قدمتی دیرینه دارد اما با نفوذ وسایل ارتباط جمعی نوین و مسایل شهرنشینی در خانواده‌ها رو به افول نهاده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهاباد ادامه داد: به یقین اولین قصه‌اش را کودک نه از زبان کسی بلکه با ضربان قلب مادر می‌شنود.

وی با بیان این که قصه‌گویی ضرورتی است برای زنده ماندن روح بشریت و قصه که نباشد آدمی از سکوت قصه می‌سازد، گفت: ما خود نیز کودکی‌هایمان را اغلب با افسانه‌ها به یاد می‌آوریم.

حدادزاده خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری به عنوان پرچمدار قصه و قصه‌گویی برای ارتقای کیفی قصه‌گویی به عنوان یک ابزار تربیتی موثر در انتقال ارزش‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان پیشگام است.

شاکله اصلی فرهنگ در قصه‌ها نهفته است

محمد هوشمند معاون فرماندار بهاباد هم در این مراسم قصه را گنجینه اصلی میراث معنوی و قصه‌گویی را راهی برای بیداری کودکان نامید و اظهار داشت: شاکله اصلی فرهنگ در قصه‌ها نهفته است اگر این گنجینه عظیم و حافظه تاریخی خود را فراموش کنیم دچار بحران هویت فرهنگی می‌شویم.

هوشمند به نقش اساسی قصه‌گوئی در انتقال فرهنگ غنی دینی اشاره کرد و گفت: قصه‌گویی با کمترین هزینه، نقش اساسی در انتقال فرهنگ غنی دینی و اخلاقی به کودکان و نوجوانان دارد و باید تلاش کنیم قصه‌گویی را به خانواده‌ها منتقل کرده و فرهنگ آن را در جامعه نهادینه سازیم.

جشنواره قصه‌گویی با برگزاری مسابقه ویژه سنین مختلف از کودکان تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و با حضور مسئولان و جمعی از مردم در بهاباد برگزار شد.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..