پایگاه میراث فرهنگی در اردکان راه‌اندازی شد

no-thumbs

پایگاه میراث فرهنگی شهرستان اردکان در خانه تاریخی معصومی این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در مراسم آغاز به کار پایگاه میراث فرهنگی اردکان اظهار داشت: این پایگاه با هدف بهبود روند پژوهشی و ایجاد یک رویه مناسب برای مطالعات بافت تاریخی و مستندنگاری و دسته بندی اطلاعات اجزای بافت تاریخی راه ‌اندازی شده است.

محمدمهدی شرافت عنوان کرد: راه اندازی این پایگاه پژوهشی، مقدمه ای برای ثبت جهانی بافت تاریخی شهرستان اردکان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، تعامل با میراث فرهنگی اردکان برای ارائه طرح های مرمتی بافت تاریخی، مشارکت با مجموعه شهرداری و نظارت بر پژوه هایی که در بافت تاریخی به انجام می رسد را نیز از اهداف راه اندازی این پایگاه اعلام کرد.

شرافت خاطرنشان کرد: پرورش استعدادهای جوان برای حوزه میراث فرهنگی، آموزش و نهادینه کردن ارزش ها برای عامه جامعه را نیز از دیگر اهداف راه اندازی این پایگاه دانست.

وی  اظهار امیدواری کرد: با همراهی مجموعه میراث فرهنگی و کلیه ارگانهای ذیربط همچنین آموزش نیروهای جوان و علاقمند، مسیرهای پیشرفت و بهبود وضعیت میراث فرهنگی هموار شود.

خانه تاریخی معصومی که به شماره ۲۹۳۳۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، محل راه اندازی پایگاه میراث فرهنگی اردکان است و محسن میرجانی نیز به عنوان سرپرست این پایگاه فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..