تفکیک مدارس یزد دانش‌آموزان اتباع خارجی از بومی

no-thumbs

رییس آموزش و پرورش منطقه زارچ با اشاره به تحصیل چهار هزار دانش‌آموز در 30 آموزشگاه این منطقه، اظهار کرد: به منظور تفکیک دانش‌آموزان تبعه خارجی از بومی در زارچ، دو مدرسه ابتدایی به تفکیک پسرانه و دخترانه ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایسنا ، "محمد کمالی" امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به این که آموزش و پرورش منطقه زارچ تا سال ۱۳۸۴ به عنوان نمایندگی ناحیه یک اموزش و پرورش یزد فعالیت داشته است، گفت: البته از سال ۸۴ تاکنون آموزش و پرورش منطقه زارچ به عنوان یک اداره مستقل در حال فعالیت است و در حال حاضر دارای ۳۳۰ نفر پرسنل است.

 

وی مجموع دانش آموزان زارچ را حدود چهار هزار نفر خواند و گفت: این دانش آموزان که در سال تحصیلی جدید ۴۴۰ نفر آنها را کلاس اولی‌ها تشکیل می‌دهند در ۳۰ آموزشگاه تحصیل می‌کنند که البته ۱۷ آموزشگاه در مقطع ابتدایی و مابقی در مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.

 

کمالی با اشاره به تفکیک مدارس اتباع بیگانه از دانش آموزان بومی در سال‌های اخیر، گفت: بدین منظور دو مدرسه ابتدایی به تفکیک پسرانه و دخترانه با نام‌های دوستی و محبت برای دانش‌آموزان تبعه خارجی در زارچ با پذیرش تمامی مناطق ایجاد شده است که قریب ۲۰۰ دانش اموزان در انها مشغول به تحصیل هستند.

 

وی مجموع دانش آموزان تبعه خارجی زارچ را به احتساب دانش اموزان مقطع متوسطه بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ دانش اموز ذکر کرد.

 

کمالی در ادامه یکی از مشکلات آموزش و پرورش از جمله در منطقه زارچ را تا چندی پیش کمبود معلم در مقطع ابتدایی ذکر کرد و گفت: البته خوشبختانه با ابلاغ دستور العمل جدید وزارت اموزش و پرورش قرار است که از معلمان پیش دبستانی که تا سال ۹۱ – 90 حقوق بگیر مدارس دولتی بوده‌اند برای رفع این کمبود استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: البته این بکارگیری به مدت یکسال خواهد بود و هیچ تعهدی برای استخدام این معلمان وجود ندارد ولی امیدواریم که ابن موضوع نیز در دستور وزارت متبوع قرار گیرد.

 

رییس آموزش و پرورش منطقه زارچ با اشاره عدم کمبود فضای آموزشی، اظهار کرد: دو مدرسه خیری به نام‌های خاندان سلمان و حضرت امام رضا(ع) در زارچ مراحل پایانی خود را سپری می‌کنند که با بهره‌برداری از آنها اندک کمبود فعلی فضای آموزشی در زارچ نیز مرتفع خواهد شد.

 

وی افزود: البته علاوه بر این دو مدرسه، دو طرح مدرسه‌سازی خیری دیگر نیز به نام‌های واحدی و دوان نیز در زارچ با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست اقدام است که می‌تواند برای تامین نیازهای آتی آموزش و پرورش موثر باشد.

 

به گفته کمالی، با این وجود دو مدرسه زارچ به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند و در واقع چهار مدرسه در این دو مدرسه تحصیل دانش اموزان را برعهده دارند.

 

وی همچنین با اشاره به مقام سازی دو مدرسه زارچ به نام‌های شهید صمدی و عامل هوشمند با اعتباری معادل ۷۰۰ میلیون تومان برای بهره‌برداری از اول مهرماه جاری، در رابطه با مدارس فرسوده زارچ گفت: تقریباً دو آموزشگاه منطقه به نام‌های شهید ناصر کریمی در سرچشمه زارچ و شهید دهستانی در توده زارچ تاحدودی فرسوده محسوب می‌شوند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم، این دو مدرسه نیز نوسازی شوند.

 

این مسئول با اشاره به کمبود شدید فضای ورزشی مدارس زارچ، گفت: در برخی از مدارس نیز کمبود فضای نمازخانه وجود دارد که در این رابطه اقداماتی را در دست اقدام داریم.

 

وی با بیان این که هنوز سرانه آموزشی و اعتبارات اعلام نشده است، تصریح کرد: در سال گذشته سه دوره سرانه به مدارش منطقه به صورت یکسان و براساس جمعیت دانش آموزان داده شد که در مجموع به ازای هر دانش اموز حدود سه هزار تومان بوده است.

 

کمالی در پایان نیز از توفیقات سال‌های اخیر آموزش و پرورش زارچ را کسب رتبه اول در طرح مهر استان در سال تحصیلی ۹۳ -۹۲ و کسب رتبه دوم پذیرفته شدگان کنکور سراسری در استان در سال تحصیلی ۹۴ – 93 بیان کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..